ضرورت شناسایی استانداردهای ایمنی غذا و استقرار آنها

۱۹ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۸ کد : ۳۵۷۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۸
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: یکی از راهکارهای رساندن ماده غذای ایمن و سالم به مصرف کنندگان، شناسایی سیستم‌های ایمنی و استقرار آنهاست تا بتوان بسیاری از مخاطرات را مدیریت کرد.
ضرورت شناسایی استانداردهای ایمنی غذا و استقرار آنها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ مهندس فریده گلستانی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو در مورد امنیت مواد غذایی گفت: امنیت مواد غذایی چتر بزرگی از مزرعه تا سفره است و علاوه بر در دسترس بودن غذا، سلامت فیزیکی و شیمیایی آن نیز باید مد نظر باشد.

وی اصل صنعت غذایی را کشاورزی دانست و ادامه داد: اگر زیرساخت‌های کشاورزی درست باشد، فرآیندهای صنعت غذایی به درستی صورت می‌گیرد.

گلستانی مخاطرات امنیت غذایی را به دو دسته مخاطرات عمدی و غیر عمدی تقسیم کرد و افزود: در صورت شناسایی مخاطرات باید سیستم‌های مناسبی را برای مقابله با آنها اعمال کرد در حالی که کیفیت ماده غذایی رتبه ما را پایین آورده است.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی ضمن اشاره به تقلبات بیشمار مواد غذایی اظهار کرد: تقلبات مواد غذایی وقتی مطرح است که موضوعات اقتصادی پیش می‌آید و کمیت کم بوده و کیفیت فدای آن می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز سیستم‌های ایمنی مواد غذایی شناسایی نشده‌اند افزود: بسیاری از شرکت‌ها با این سیستم‌ها آشنایی ندارند در حالی که لازمه صادرات مواد غذایی داشتن استانداردهای ایمنی غذا از جمله ایزو ۲۲ هزار است.

گلستانی ضمن تاکید بر تولید غذای سالم گفت: یکی از راهکارهای رساندن ماده غذای ایمن و سالم به مصرف کنندگان، شناسایی سیستم‌های ایمنی و استقرار آنهاست اما شرکت‌ها این استانداردها را نمی‌شناسند در حالی که می‌توانند بسیاری از مخاطرات را مدیریت کرد.

کلید واژه ها: ضرورت شناسایی ایمنی غذا گلستانی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :