اهمیت نظارت های حوزه غذا و دارو در امنیت سلامت جامعه

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۳ کد : ۳۵۸۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بازدید از معاونت غذا و دارو دانشگاه، حوزه غذا و دارو را عامل مهمی در اهمیت امنیت سلامت استان عنوان کرد.
اهمیت نظارت های حوزه غذا و دارو در امنیت سلامت جامعه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علیرضا امانی با حضور در معاونت غذا و دارو دانشگاه به همراه دکترعلیمرادیان معاون غذا و دارو و جمعی از مدیران اداره های نظارت بر دارو و مخدر، نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، نظارت بر فرآورده های سنتی و مکمل ها و آزمایشگاه معاونت غذا و دارو از واحد های مختلف معاونت غذا و دارو بازدید کرد.

در این بازدید دکتر امانی از نزدیک روند فعالیت های حوزه های مختلف مدیریتی از جمله فعالیت های کنترل کیفی کالاهای سلامت محور، تجهیزات و فضای فیزیکی بخش های آزمایشگاه کنترل، فعالیتهای نظارتی و بازرسی در حوزه های غذا، دارو را مشاهده و راهکارهایی نیز در جهت بهبود روند ها ارائه کرد.

پس از این بازدید میدانی، جلسه شورای مدیران با حضور رئیس و مدیران دانشگاه برگزار شد؛ در این جلسه دکتر علیمرادیان به تشریح اهداف سازمانی و گستره عملیاتی معاونت غذا و دارو در خصوص شاخص های عملکردی، طرح تحول سلامت، برنامه عملیاتی، حفاظت مالی از بیماران خاص، صعب العلاج و نیازمند و کمبود نیروی ماندگار در بخش اداره نظارت بر امور دارو توضیحات مبسوطی ارائه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد: با شناسایی و پذیرش نقاط قابل بهبود و تلاش برای مرتفع کردن آنها را از مؤلفه‌های حرکت به‌سوی کمال در مدیریت نوین دانست و بر لزوم مدیریت بهینه و بهره ورانه در حوزه غذا و دارو تأکید کرد. دکتر امانی در ادامه با اشاره به اینکه ساده‌سازی فرآیندها، حذف مراحل تکراری و روان‌سازی اقدامات از ملزومات مدیریت تغییر است، تصریح کرد: عزت‌نفس و شایسته پروری ظرفیت تغییرات را برای مدیران افزایش می‌دهد.

کلید واژه ها: بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :