تبلیغات ماهواره‎ای سراب سلامتی / وجود ماده مخدر شیشه در تمامی قرص‎های لاغری

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۲۱:۲۹ کد : ۳۵۸۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۱
معاون غذا و دارو اراک گفت: داروها و مکمل‌هایی مانند متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پیتنت لاین، اولترا لیپولین، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، غیرمجاز و نامعتبر است.
تبلیغات ماهواره‎ای سراب سلامتی / وجود ماده مخدر شیشه در تمامی قرص‎های لاغری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص داروهای لاغری غیرمجاز و عوارض جانبی آنها گفت: به گزارش سازمان غذا و دارو، بررسی‌های آزمایشگاهی نمونه کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش می‌رسد وجود ماده خطرناک مت-آمفتامین (شیشه) در این فرآورده‌ها را اثبات می‌کند.

وی افزود: نمونه‌هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فرآورده گیاهی لاغری به نام گلوریا در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد. منابع مختلف غیرمجاز، این فرآورده تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در سایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: داروها و مکمل‌هایی مانند متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پیتنت لاین، اولترا لیپولین، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، غیرمجاز و نامعتبر است.

وی ادامه داد: این داروها حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین هستند که عوارض جبران ناپذیری برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند.

معاون غذا و دارو اراک در مورد عوارض این داروهای لاغری گفت: افزایش فشارخون، نارسایی قلبی، افزایش ضربان قلب و تپش قلب، سردرد، بی خوابی، واکنش‌های شدید حساسیتی، مشکلات کبدی، سرطان خون، لرزش، اسپاسم و گرفتگی عضلات از دیگر عوارض مصرف این داروهاست که حتی می‌تواند خطر مرگ را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این مکمل‌ها که با ادعای گیاهی و بدون عارضه بودن به فروش می‌رسد می‌تواند منجر به اختلالات روانی و مشکلات گوارشی، دردهای شکمی، تغییر حس چشایی، خشکی دهان و ... شود.

کلید واژه ها: وجود مخدر شیشه


نظر شما :