مسائل حوزه غذا و دارو دانشگاه‌های کلان منطقه ۶ آمایش کشوری بررسی شد

۲۹ تیر ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۴ کد : ۳۶۰۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۱
معاون غذا و دارو اراک در نشست مشترک معاونین غذا و داروی کلان منطقه ۶ آمایشی کشور؛ زنجان، اراک، قزوین، البرز، قم و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات مشترک است.
مسائل حوزه غذا و دارو دانشگاه‌های کلان منطقه ۶ آمایش کشوری بررسی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در نشست یکروزه‌ی معاونین و مدیران غذاوداروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان‌منطقه ۶ آمایش کشوری در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه زنجان، اظهار امیدواری کرد:برگزاری چنین جلساتی در راستای پیشبرد اهداف کلان منطقه مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات مشترک است، گفت: در این راستا استفاده از توان و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان‌منطقه در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، موثر خواهد بود.
رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به مشکلات انباشته در حوزه دارو تصریح کرد: موضوع آزادسازی ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی، موضوع جدیدی است که قطعا چالش‌های خاص خود را دارد و این مهم، افزایش همگرایی و همکاری معاونت های غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، به ویژه کلان‌منطقه را می‌طلبد.
معاون غذا و دارو اراک با تاکید براینکه پرداختن به موضوعات به صورت پراکنده نتیجه‌بخش نخواهد بود تصریح کرد: حل مسائل کلان‌منطقه به صورت مشترک، راهکار منطقی، معقول و به صرفه است.
به گفته دکتر علیمرادیان، تهیه و توزیع دارو و نظارت بر آن، جزء چالش‌ها خواهد بود و در این خصوص با اخذ تدابیر بهتر در کلان‌منطقه، می‌توان بهتر از میانگین کشوری عمل کرد.
وی با اشاره به مشکلات مشترک زیست‌محیطی در کلان‌منطقه ۶، گفت: اگر قرار است به سمت دانشگاه‌های نسل پنج حرکت کنیم، باید به حفظ سلامت محیط‌زیست و انسان‌ توجه کنیم.
عضو  معاونین کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید بر الگوی مصرف منطقی دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها، اظهار کرد: در این زمینه باید اصلاحات اساسی، ابتدا با برگزاری جلسات بازآموزی برای اساتید درخصوص تجویز منطقی دارو انجام گیرد. 

دکتر مهدیزاده مدیر راهبری پایش و امور استان های سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت‌محور به منظور تشحیص داروها و غذاهای تقلبی باید از سیستم‌ها و سامانه‌های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای آگاهی همکاران، استفاده کنیم.
وی با اشاره به حمایت از کالاهای با اصالت و سلامت‌محور افزود: باید بدانیم که ظرفیت¬های ما در زمینه تولید محصولات سلامت‌محور اعم از دارویی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور چه از نظر حجم تولید و چه از نظر قیمت در چه وضعیتی است، تا حمایت‌های لازم به عمل آید.
مدیرکل راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذاودارو با بیان اینکه وظیفه ما این است که با اطلاع‌رسانی درست، آگاهی مردم درخصوص تشخیص درست و مصرف منطقی محصولات سلامت‌محور و داروها را ارتقاء دهیم، گفت: سعی داریم ظرفیت منطقه خودمان را بالا ببریم و این مهم مستلزم قوی بودن اتاق فکرهاست تا به عنوان دانشگاه بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های استانی پیشرو باشیم.

کلید واژه ها: قطب شش کشور همایش معاونت غذا و دارو


نظر شما :