کارگاه مهارت های ارتباطی زوجین ویژه پرسنل برگزار شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۵ کد : ۳۶۴۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳
حجت الاسلام عشقی؛ بی اعتنایی به فرزندان، مناقشات علنی میان والدین در حضور فرزندان به عنوان عواملی که در ایجاد سلامتی ذهنی و فرصت های آتی در زندگی فرزندان تحت تاثیر قرار گیرد، نام برد.
کارگاه مهارت های ارتباطی زوجین ویژه پرسنل برگزار شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ کارگاه "مهارت های ارتباطی زوجین " از سری کارگاه های دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه با تدریس حجت الاسلام عشقی، جهت گروه هدف کلیه پرسنل به همت و همکاری واحد اموزش مرکز و دفتر نهاد دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

در این کارگاه در خصوص هوش هیجانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و کسب مهارت های ارتباطی با همسر و فرزندان به عنوان موثرترین عامل در کسب ارامش زوجین مورد تاکید قرار گرفت. هم چنین در خصوص نبایدهای تربیتی در پرورش فرزندان توضیحاتی ارائه گردید.

حجت الاسلام عشقی، مدرس حوزه و دانشگاه در این جلسه اظهار داشت: اختلاف نظر امری طبیعی است، اما آنچه به کودک آسیب می رساند، حل نشدن اختلاف است. در حقیقت، کودکان در خانواده باید این آموزش را فراگیرند که برای پیشبرد روال عادی زندگی، چگونه می توانند و باید مناقشات و اختلاف نظرات را برطرف کنند.
وی افزود: ادامه پیدا کردن اختلاف و درگیری بین والدین می تواند در سلامت روانی، رشد مهارت های اجتماعی و عاطفی و دستاوردهای تحصیلی کودکان اثر بگذارد و توانایی آنها را برای شکل دهی به روابط و مناسبات در آینده کاهش دهد. همچنین سلامتی جسمی فرزندان هم می تواند به خاطر اختلافات مستمر والدین به خطر افتد و در دوران بزرگسالی و نسل بعد هم ماندگار شود.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی زوجین


نظر شما :