نظارت و بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه خبرنگار صدا و سیما از وضعیت ارائه خدمات دارویی در سطح شهر

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۳۶۴۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱۱
این بازدید در راستای حصول اطمینان از ارائه بهنگام و مناسب از داروخانه های خصوصی در سطح با حضور مسئول امور داروخانه ها و کارشناسان معاونت غذا و دارو و تیم خبری صدا وسیما استان مرکزی انجام شد.
نظارت و بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه خبرنگار صدا و سیما از وضعیت ارائه خدمات دارویی در سطح شهر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مصطفی ده نمکی بیان کرد:این بازدید در راستای حصول اطمینان از ارائه بهنگام و مناسب و مبارزه با کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی و معرفی سامانه 190 و سامانه تیتک به همراه خبرنگار صدا و سیما شبکه خبر استان مرکزی از داروخانه ها صورت گرفت.

دکتر ده نمکی افزود: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت ، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

وی ضمن دیدار چهره به چهره با تعدادی از مردم در محل داروخانه ها با حضور صدا و سیما، میزان رضایتمندی بیماران و همراهان آنان را از نحوه ارائه خدمات دارویی و نحوه مشاوره دکتر داروساز در این بازدید ارزیابی کرد.
مسئول امور داروخانه ها همچنین  از تمام فعالان حوزه دارو و داروخانه ها و همچنین آحاد شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تعلل در توزیع و عدم ارائه دارو و تخلفاتی از این دست، موارد را به معاونت های غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی گزارش کرده و اطمینان داشته باشند، تولیت سلامت و سازمان غذا و دارو اجازه نخواهند داد، منافع عمومی و حیثیت نظام دارویی و خیل عظیم تلاشگران جامعه داروسازی و فعالان حوزه دارو تحت الشعاع رفتارهای عده قلیلی افراد یا مجموعه های متخلف قرار گیرند.

دکتر ده نمکی در پایان با اشاره به رصد منظم وضعیت دارویی استان توسط معاونت غذا و دارو، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده تخلفات حوزه سلامت به ویژه تخلفات دارویی می توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس حاصل کرده و این تخلفات را گزارش کنند تا این موارد توسط بازرسان معاونت غذا و دارو  بررسی شود.

کلید واژه ها: نظارت و بازرسی صدا و سیما داروخانه ها دوربین معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :