معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

کاهش ۲۵ درصدی کشفیات مخدر از عطاری ها نسبت به سال گذشته

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۶۴۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴
معاون غذا و دارو اراک گفت: با توجه به پیگیری های مستمر معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن، میزان کشفیات داروهای مخدر و غیر مجاز از عطاری ها نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۲۵ درصدی کشفیات مخدر از عطاری ها نسبت به سال گذشته

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: معاونت غذا و دارو در چهار سال گذشته در حوزه عطاری ها اقدامات متعددی انجام داده است.

وی افزود: در چهارماهه سال جاری با همت و تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مقابله‌ای، حدود ۱۰ هزار عدد انواع داروهای مخدر و غیر مجاز و قاچاق از عطاری ها کشف شد که کاهش ۲۰ درصدی کشفیات نسبت به سال ماقبل آن داشته است.
علیمرادیان ادامه داد: از اول سال جاری تا کنون بیش از ۱۲ واحد عطاری پلمپ و ۱۰ هزار عدد داروهای مخدر، غیر مجاز و قاچاق به ارزش یک میلیارد و دویست ملیون ریال با دستور دادستانی شهرستان اراک ضبط و جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه عطاری‌ها در جامعه به معضلی تبدیل شده‌اند که باید ساماندهی و درجه‌بندی شوند، تصریح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت متاسفانه ۷۰ درصد عطاری‌ها داروهای روانگردان و مخدر توزیع می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه باید به اعضای مشغول در عطاری‌ها آموزش‌های لازم داده شود، گفت: در خصوص صدور پروانه برای عطاری‌ها باید ابتدا آموزش‌ها در خصوص گیاهان دارویی داده شود و بحث تداخلی موجود در عطاری‌ها و داروخانه‌ها معضلی است که وزارت بهداشت نیز با آن مواجه است.
انتهای پیام/


نظر شما :