معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

تشکیل ۱۲ پرونده تخلف در حوزه غذا و دارو اراک

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۹ کد : ۳۶۶۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۲ پرونده تخلف در حوزه غذا و دارو در سال جاری به مرجع قضایی ارسال شده است.
تشکیل ۱۲ پرونده تخلف در حوزه غذا و دارو اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ۶۵۹ مورد بازرسی از مراکز فروش دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از ابتدای امسال تاکنون، اظهار کرد: در این بازرسی‌ها مواد غیرمجاز به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال جمع آوری و ۱۲ پرونده تخلف به مرجع قضایی ارسال شد.
وی افزود: مراکز توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی، عطاری‌های مداخله گر در امور پزشکی و عرضه کننده اقلام دارویی شیمیایی و طبیعی غیرمجاز و قاچاق همچنین واحد‌های تولید کننده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هستند که تخلفاتی در حوزه کاری آن‌ها مشاهده شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکیاراک همچنین گفت: بیش از ۵۷۸ مورد بازرسی از ۱۵۶ داروخانه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی انجام شد که با ثبت و بررسی ۲۲۶ شکایت حضوری و تلفنی، ۴ مورد آن برای پیگیری حقوق شهروندان به مرجع قضایی فرستاده شد.
علیمرادیان با بیان اینکه شماره تلفن ۱۹۰ و ۰۸۶۳۳۶۸۵۵۷۰ داخلی ۲۵۳ برای پاسخگویی به سؤالات دارویی، تهیه دارو‌های خاص و کمیاب و نظارت بر اجرای کامل طرح دارویار اختصاص یافته تاکید کرد: تنها مرجع آگاهی از وضع دارویی معاونت غذا و داروست و افرادی که از این موضوع اطلاعی ندارند در حالی برای تهیه برخی اقلام دارویی دچار مشکل می‌شوند که آن دارو در داروخانه‌های منتخب وجود دارد.

کلید واژه ها: تشکیل پرونده تخلف دارو معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :