بررسی آخرین وضعیت دارویی استان مرکزی توسط سازمان بازرسی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۸ کد : ۳۶۶۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۶
بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی با هدف پایش بر نحوه نظارت بر توزیع و عرضه دارو و گردش مالی زنجیره دارو در استان توسط سازمان بازرسی کل انجام شد.
بررسی آخرین وضعیت دارویی استان مرکزی توسط سازمان بازرسی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، بازرس سازمان بازرسی استان مرکزی در بازه زمانی یک ماهه به همراه کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو وضعیت تامین و عرضه اقلام سلامت محور در استان را بررسی کرد.

بازرس سازمان بازرسی کل استان در این بازدید با موسسان و مسئولان فنی داروخانه‌ها گفت‌وگو و نظام دارویی این داروخانه را از نزدیک بررسی و در جریان نقاط ضعف و قوت قرار گرفت و درمورد میزان مطالبات داروخانه‌ها از تامین اجتماعی و بیمه‌ها پرس وجو کرد.

صامنی در این بازدیدها با مراجعه کنندگان داروخانه نیز گفت‌وگو کرد و در جریان کم و کیف درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پیگیری و ورود جدی به موضوعاتی که دغدغه مردم است به اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور از بعد نظارت بر حسن جریان امور، امروز از نزدیک در جریان روند اجرای طرح دارویار قرار گرفت و با وجود اینکه این طرح در زمینه جلوگیری از قاچاق دارو و پیشگیری از سوءاستفاده برخی از افراد نتایج موثری دارد؛ اما در برخی از زمینه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ کرد.

بازرس سازمان بازرسی بر لزوم کمک به دولت برای اجرای طرح دارویار تاکید کرد و خواستار همکاری تامین اجتماعی و بیمه‌ها به منظور جلوگیری از وارد شدن خدشه به گردش مالی داروخانه‌ها و مراکز درمانی با پرداخت به موقع مطالبات آنها شد.

وی درباره ورود سازمان بازرسی به حوزه تامین و عرضه دارو نیز گفت: یکی از وظایف دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آنهاست که بر این اساس، روند اجرای نظارت بر اجرای آن مورد مطالبه این مرجع نظارتی است.

کلید واژه ها: سازمان بازرسی بازرسی از داروخانه ها معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :