رد پای سودجویان در ایجاد عطاری‌های غیرمجاز

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۳۶۸۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۶
معاون غذا و دارو اراک با بیان اینکه برخی افراد سودجو به بهانه درآمدزایی به این شغل روی آورده و با فروش داروهای شیمیایی و غیرقانونی این حرفه را بدنام کرده‌اند، گفت: کثرت تقلب در این کسب‌ و کار موجب شده تا دیگر مردم نتوانند به عطاری‌ها و داروهای گیاهی اعتماد کنند.
رد پای سودجویان در ایجاد عطاری‌های غیرمجاز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: در این زمینه نظارت از سوی معاونت غذا و دارو، پلیس اماکن و مواد مخدر صورت گرفته است ولی اثربخش نبوده چرا که کثرت اقدامات خلاف قانون در میان این افراد فراتر رفته و دیگر کمتر عطاری را مشاهده می‌کنیم که حداقل یک یا چند داروی غیرمجاز عرضه نکند.

وی تأکید کرد: نبود آموزش کافی از سوی متولی ارائه مجوز به این واحد های صنفی باعث شده است عطاری‌ها بدون مجوز گیاهان دارویی و غیردارویی را به فروش برسانند در این‌ بین مردم باید به‌ سلامت خود بیشتر اهمیت دهند و جان شیرین خود را به دست افراد غیرمتخصص نسپارند.

دکتر علیمرادیان ادامه داد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاهان خام دارویی بوده و در صورت ارائه مشاوره پزشکی و مشاهده عرضه داروها اعم از ایرانی و یا غیرایرانی در عطاری‌ها، بازرسان معاونت غذا و دارو ضمن بررسی و توقیف این گونه اقلام، پرونده واحدهای متخلف را جهت برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام خرید از عطاری‌ها به‌سلامت محصول و مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی داشته و از خرید محصولات فاقد پروانه ساخت (سیب سلامت) و یا برچسب اصالت جدا خودداری کنند.

کلید واژه ها: رد پای سودجویان عطاریها معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :