معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

بهبود وضعیت توزیع شیر خشک در استان مرکزی

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۳۷۲۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۶
معاون غذا و دارو اراک گفت: در ماه جاری تعداد ۵۰ هزار عدد قوطی انواع شیر خشک های رگولار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی توزیع شده است.
بهبود وضعیت توزیع شیر خشک در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک درخصوص وضعیت شیرخشک در استان اظهار داشت: در استان مرکزی کمبود جدی در تأمین انواع شیرخشک نداریم و گاهی ممکن است که یکی از برندهای مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.
وی افزود: هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک‌های رگولار یا معمولی، شیرخشک‌های رژیمی و شیرخشک متابولیک از مسیرهای مختلف قابل دسترسی هستند.
وی اظهارداشت: بالغ بر ۱۵ هزار قوطی شیرخشک نان،۷هزار قوطی شیرخشک ببلاک ، ۱۰ هزار قوطی شیر خشک آپتامیل،۸ هزار قوطی شیر خشک بیومیل و ۱۰ هزار قوطی شیر خشک های از برند های مختلف به استان مرکزی اختصاص یافته است و در سطح داروخانه های استان عرضه شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به «شیرخشک رژیمی» که نوزادان و شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند به این نوع شیرخشک نیاز دارند، بیان کرد: شیرخشک رژیمی در تعداد محدودی از داروخانه‌ها توزیع و متقاضیان می‌توانند از داروخانه‌های شبانه‌روزی دریافت کنند و همچنین لیست داروخانه‌های دارای شیر خشک رژیمی در سایت معاونت غذا و دارو درج شده و متقاضیان با تماس به شماره تلفن ۰۸۶۳۳۶۸۵۵۷۰ داخلی ۲۶۳ می‌توانند از موجودی این شیرخشک و داروخانه‌های مورد نظر مطلع شوند.

کلید واژه ها: توزیع شیر خشک معاونت غذا و دارو معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :