معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

هشدار معاونت غذا و دارو درباره فروش و تجویز داروهای «سقط جنین»

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۳ کد : ۳۷۲۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳
معاون غذا و دارو اراک گفت: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی و دیگر مراکز غیرمجاز مانند عطاری ها، مغازه های کالای پزشکی و... غیرقانونی تلقی و با متخلفین بدون اغماض برخورد قضایی می‌شود.
هشدار معاونت غذا و دارو درباره فروش و تجویز داروهای «سقط جنین»

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی باید صورت گیرد و ثبت دقیق آن نیز تنها در سامانه انجام می شود ، توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شود، در مطب ها و کلینیک های درمانی و داروخانه‌های غیربیمارستانی تخلف است و در صورت فروش و نگهداری این داروها، فرد یا واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی افزود: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و از آنجا که عمده افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، مصرف آن را کتمان و دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، زمان مراجعه دچار خونریزی‌های شدید و افت فشار خون و هموگلوبین می‌شوند.

دکتر علیمرادیان هشدار داد:‌ داروهای سقط جنینی که خارج از داروخانه‌های بیمارستانی توزیع می‌شوند ممکن است اصالت نداشته باشند و تقلبی باشند و بنابراین دارای کیفیت نامناسبی هستند و مصرف آنها می‌تواند عوارض زیادی برای مصرف کننده داشته باشند.

کلید واژه ها: هشدار توزیع داروهای سقط جنین اراک


( ۱ )

نظر شما :