۷۰‌درصد بازار لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی است

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۳۷۳۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک: بیش از ۷۰ درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق تقلبی هستند.
۷۰‌درصد بازار لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علیمرادیان گفت: قاچاق به اشتغال و تولید ملی ضربه می زند ولی آسیب مضاعفی که کالاهای سلامت‌محور نسبت به دیگر کالاهای قاچاق دارد تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه است.

وی افزود: مطالعات رسمی وزارت بهداشت نشان از آن دارد که بیش از ۷۰ درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی است و این قضیه در دارو، مکمل‌های دارویی و مواد غذایی نیز برقرار است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بسیاری از این کالاهای تقلبی فقط یک برند معروفی را جعل کردند و حتی شاید برخی از این مواد در کشور تولید و بسته‌بندی شود اما  با یک همکاری دقیق بین دستگاه‌ها می توان ازاین‌ گونه  اتفاقات جلوگیری لازم صورت گیرد.

علیمرادیان افزود: با توجه به مبارزه جدی در بحث دارو و تجهیزات پزشکی در سال‌های گذشته، تقریباً معضلی در بحث قاچاق این کالا نداریم و داروخانه‌ها یکی از پاک‌ترین واحدهای عرضه داروها هستند، همچنین در لوازم‌آرایشی و بهداشتی با کاهش بسیاری روبه‌رو بوده‌ایم.

وی گفت: کالاهایی مانند ملاس چغندرقند، نیشکر، شربت‌های مختلف، ضایعات آبمیوه و نوشیدنی‌های قند دار، آبمیوه‌های غیرقابل‌مصرف و بعضی از غلات به الکل صنعتی و طبی قابلیت تبدیل شدن دارند که از این رهگذر هم از مخاطرات زیست‌محیطی در بحث انهدام این مواد جلوگیری می‌شود و هم به‌نوعی دیگر از این کالاهای ازدست‌رفته استفاده می‌کنیم.

کلید واژه ها: درصد قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :