توزیع ۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان مرکزی

۱۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۴ کد : ۳۷۳۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۷
معاون غذا و دارو اراک از از اواسط شهریورماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا برای استفاده شهروندان در داروخانه‌های استان توزیع شده است.
توزیع ۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر علیمرادیان اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی با برند فلوگارد (Fluguard) با قیمت ۲۶۳ هزار تومان و واکسن‌های خارجی اینفلووَک (INFLUVAC) تولید هلند با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو گفت: اکنون تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است. 

دکتر علیمرادیان بهترین زمان تزریق واکسن را از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان اعلام کرده و گفت: درصورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

او گفت: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت هستند.

معاون غذا و دارو گفت: واکسن ایرانی فلوگارد ۳۰ درصد اثربخشی بیشتر داشته و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها بوده وپاسخ ایمنی قوی‌تری ایجاد می‌کند.

علیمرادیان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به اطلاع معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

کلید واژه ها: توزیع واکسن آنفولانزا اراک


( ۲ )

نظر شما :