تعداد داروخانه های استان مرکزی افزایش یافت

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۷۴۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۶
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای توسعه خدمات دارویی، تعداد داروخانه شهرستان های استان مرکزی افزایش یافت.
تعداد داروخانه های استان مرکزی افزایش یافت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان با بیان اینکه آیین نامه جدید احداث داروخانه ها گامی رو به جلو و خدمت محور شدن داروخانه است اظهار کرد:حذف حد نصاب جمعیت، فاصله و حذف خرید و فروش پروانه­ های تاسیس، داروخانه ها را ملزم به ارائه خدمات صحیح، اصولی و مطابق با منشور حقوق بیماران خواهد کرد.

وی افزود: با در نظر گرفتن اینکه داروخانه ها به عنوان یکی از در دسترس ترین مراکز سلامت برای مردم است، ارائه خدمات دارویی زیر نظر داروساز، به مردم این امکان را میدهد تا با هزینه کمتر به خدمات مراکز سلامت دسترسی کافی را داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه اضافه کرد: برهمین اساس ومطابق آیین نامه جدید در راستای توسعه خدمات دارویی تعداد داروخانه های استان مرکزی تحت پوشش نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 دکتر علیمرادیان ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰ داروخانه با ۲۰۰ داروساز در استان ارائه خدمات می نمایند که از این تعداد، ۱۵ داروخانه به صورت شبانه روزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیگیری های در حال انجام امید است تعداد ۶ داروخانه جدید دیگر تا پایان سال جاری به مجموعه داروخانه های مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اضافه گردد.

کلید واژه ها: تعداد داروخانه ها افزایش معاونت غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :