تجارت "سرطان" در بازارهای لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق

۲۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۳۷۴۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸
عرضه گسترده مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق در بازارهای استان مرکزی سلامتی استفاده کنندگان از این مواد را در معرض خطر قرار داده است و لزوم جمع آوری این اقلام تقلبی در بازار توسط دستگاه های متولی بیشتر از گذشته انجام شود.
تجارت "سرطان" در بازارهای لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان در نشست با رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی و دبیر اتاق اصناف شهر اراک اظهار کرد: به موازات افزایش روز افزون استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی همگام با توسعه صنعت مد و زیبایی، باید آگاهی شهروندان از خطرات فرآورده های قاچاق و تقلبی نیز ارتقا یابد.
 وی ادامه داد: به دلیل سودآوری بالا بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که در این راستا باید مراقب درج برچسب تقلبی روی محصولات آرایشی و بهداشتی باشیم.

معاون غذا و دارو افزود:استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق، همواره تهدید جدی برای سلامت مصرف کنندگان به شمار می رود چرا که هیچ گونه نظارتی بر مواد اولیه و روند تولید و عرضه این محصولات وجود ندارد.

دکتر علیمرادیان تشریح کرد: مشکلات پوستی نظیر قرمزی، تورم، خارش، کهیر و آکنه، آسیب به چشم و بینایی، ریزش مو و در طولانی مدت خطر ابتلا به برخی سرطانها به دلیل وجود مواد شیمیایی مانند سرب، پارابنها و فتالاتها در انواع مختلف فرآورده های آرایشی را می توان از عوارض استفاده از محصولات قاچاق و تقلبی عنوان کرد.

در پایان خاطر نشان کرد:محصولات قاچاق علاوه بر تهدید سلامتی، به طور کلی به تولیدات داخلی و در امتداد آن اشتغال هم آسیب می رسانند و باعث آسیب به اقتصاد می شوند.

کلید واژه ها: اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی اتاق اصناف معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :