تأمین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا+قیمت

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲ کد : ۳۷۶۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در سال جاری، قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی را اعلام کرد.
تأمین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا+قیمت

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد پیکانپور درباره میزان تأمین واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: در سال جاری ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزای تولید داخل و وارداتی تأمین می‌شود و نیاز به این واکسن را رفع خواهد کرد.

وی درباره قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی گفت: نمونه خارجی که هلندی است با قیمت ۲۹۶ هزار تومان و نمونه ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار تومان در داروخانه‌های سراسر کشور برای مصرف‌کنندگان عرضه می شود.

وی افزود: عمده نیاز معاونت بهداشت وزارت بهداشت به واکسن آنفلوانزا با واکسن تولید داخل رفع شده و حداکثر حمایت برای خرید دولتی از شرکت داخلی صورت گرفته است؛ توزیع سایر واکسن‌های ایرانی و خارجی در داروخانه‌های سراسر کشور نیز صورت گرفته است.

پیکانپور خاطرنشان کرد: همچنین تولیدکننده داخلی، واکسن آنفلوانزا را با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به معاونت بهداشت تحویل می‌دهد اما وزارت بهداشت تزریق رایگان واکسن در مراکز بهداشتی را براساس پروتکلی که دارد؛ برای گروه‌های پرخطر انجام می‌دهد./

کلید واژه ها: واکسن آنفلوانزا


نظر شما :