۵۱ هزار قوطی شیرخشک در استان مرکزی توزیع شد

۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۳۷۷۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۶
مدیر دارو و مواد غذایی تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۱ هزار قوطی شیرخشک در شهریورماه امسال با هدف تنظیم بازار در ۱۸۰ داروخانه این استان توزیع شد.
۵۱ هزار قوطی شیرخشک در استان مرکزی توزیع شد

دکتر «آزاده ناظری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به کمبود این ماده خوراکی ویژه نوزادان، پیگیری‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صورت گرفت و موجب شد تا توزیع شیرخشک در شهریورماه امسال نسبت به مردادماه، ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای سه نوع شیر خشک در اواسط بهار کمبود سهمیه در اراک وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده، این کمبود در داروخانه‌ها جبران شد.

مدیر دارو و موادغذایی تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در بازدید از کارخانه تولید شیرخشک در ساوه، کمبود شیرخشک در استان مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات ارزی و کمبود اعتبارات در واردات مواد اولیه، علت کمبود تولید عنوان شد.

دکتر ناظری افزود: اکنون خانواده‌ها نگران هستند تا دوباره شاهد کمبود شیرخشک در بازار باشند که این اطمینان داده می‌شود امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای تامین نیاز نوزادان به شیرخشک از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و نیاز نیست خانواده‌ها به دپو شیرخشک در منزل اقدام کنند.

۱۸۰ داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی است.

کلید واژه ها: توزیع شیر خشک


نظر شما :