به مناسبت روز جهانی غذا مطرح شد؛

آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم باید افزایش یابد

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۵ کد : ۳۸۳۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹
روز جهانی غذا یک رویداد سالانه است که در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار می شود و هدف آن افزایش آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف است. این روز همچنین روز تأسیس سازمان غذا و کشاورزی (فائو) است که یکی از سازمان های تابعه سازمان ملل متحد است
آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم باید افزایش یابد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، مهندس فریده گلستانی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: شعار روز جهانی غذا در سال ۲۰۲۳ از طرف فائو تعیین شده است : آب زندگی است، آب غذاست. "شعار آب زندگی است، آب غذاست" یک جمله است که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای روز جهانی غذا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است. این شعار نشان میدهد که چگونه آب یک عامل حیاتی برای تولید و مصرف مواد غذایی است و چرا باید از این منبع با ارزش محافظت کرد. این شعار همچنین به چالشهایی که در زمینه بهداشت و ایمنی غذا، تغییرات اقلیمی، بحرانهای منطقهای و پاندمی کرونا وجود دارد، پرداخته است.
وی افزود: علت انتخاب این شعار این است که فائو میخواهد توجه جهانی را به نقش حیاتی آب در تولید و مصرف مواد غذایی جلب کند. فائو معتقد است که برای رسیدن به هدف صفر گرسنگی تا سال ۲۰۳۰، لازم است که مدیریت پایدار و بهینه آب در کشاورزی، صنعت و خانگی انجام شود.
گلستانی ادامه داد: فائو همچنین میخواهد به چالشهایی که در زمینه بهداشت و ایمنی غذا، تغییرات اقلیمی، بحرانهای منطقه ای و پاندمی کرونا وجود دارد، پاسخ دهد .

کلید واژه ها: روز جهانی غذا


نظر شما :