معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

وضعیت دارویی نسبت به سال گذشته مطلوب تر است

۰۲ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۹ کد : ۳۸۶۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: در هر داروخانه‌ای کمبود دارو گزارش شود، موجودی شرکت‌های پخش و سایر داروخانه‌ها رصد می‌شوند و داروی مورد نیاز تامین شده و اجازه نمی‌دهیم مردم دچار مشکل شوند.
وضعیت دارویی نسبت به سال گذشته مطلوب تر است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان در خصوص وضعیت داوریی در استان اظهار داشت: به ندرت پیش می آید کمبود دارو تنها مختص استان مرکزی باشد، چرا که در هر داروخانه ای کمبود دارو گزارش شود، موجودی شرکت های پخش و سایر داروخانه ها رصد می شوند و داروی مورد نیاز تامین شده و اجازه نمی دهیم مردم دچار مشکل شوند.
وی اشاره کرد: برخی از کمبودهای دارویی به صورت جهانی است (مانند IVIG) و در تمام دنیا با مشکل مواجه هستیم و سازمان غذا و دارو از طریق سازمان های جهانی در راستای رفع آن تلاش می کند. در برخی از مواقع نیز کمبود دارو کشوری است و مختص استان مرکزی نبوده که در این خصوص نیز اقدامات لازم برای تامین دارو انجام میشود تا مشکلی برای بیماران به وجود نیاید.

معاون غذا و دارو ادامه داد: داروهای خاص در سطح استان در داروخانه های منتخب توزیع می شود و برخی وارداتی هستند که ممکن است قیمت بالایی داشته باشند، اما به طور کلی داروهای بیماران خاص مشمول بیمه هستند تا با هزینه کمتری در اختیار بیماران خاص قرار گیرند.

وی گفت: اکثر بیماران خاص در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام شده و به آنها اعلام می شود که برای دریافت داروی مورد نیاز خود به کدام داروخانه مراجعه کنند.
دکتر علیمرادیان در خصوص وضعیت داروهای آنتی بیوتیک بیان کرد: ما در حال حاضر کمبود آنتی بیوتیک نداریم، اما به دلیل اینکه داروخانه ها مجاز به عرضه آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک به بیماران نمی باشند ممکن است اینطور به نظر برسد که کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد.
وی گفت: در مورد سرم هم همین گونه است و در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین سرم نداریم و در صورت بروز مشکل سریعا از طریق سازمان غذا و دارو اقدام خواهیم کرد. از طرف دیگر طراحی سامانه های اعلام کمبود دارویی سطح کشور از طرف سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، باعث شده است که دانشگاه های علوم پزشکی با ثبت کمبودهای دارویی مقطعی، موارد را به اطلاع سازمان غذا و دارو رسانده و پیگیر رفع مشکل شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شماره 190 نیز در اختیار همشهریان است تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل و یا سؤال در مورد خدمات دارویی و تامین داروی مورد نیاز خود، از آن طریق به مشکل آنها رسیدگی شود.
 

کلید واژه ها: وضعیت دارویی آنتی بیوتیک سرم معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :