تخصیص بهینه منابع مالی راهکار حوزه داروست

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۸۷۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۰
دکتر آصفری؛ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت خش دارویی البرز گفت: مشکل اساسی در حوزه دارو، بحث تخصیص بهینه منابع مالی برای تامین و تولید داروست.
تخصیص بهینه منابع  مالی راهکار حوزه داروست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و جیریایی مدیر مالی دانشگاه از شرکت پخش دارویی البرز بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت دارویی این شرکت قرار گرفتند.
آصفری در این بازدید با اشاره به الزامات سیاستگذاری جدید در دنیای امروز گفت:در بحث سیاستگذاری نمی‌توان صرفا با تخصیص بودجه و منابع انسانی، انتظار حل مشکلات را داشت و عملا سیاست‌گذاری‌ها از حالت آسان، به حالت پیچیده تبدیل شده و لازم است میان ذی‌نفعان یک حوزه برای حل مسئله تعامل لازم صورت گیرد.

وی در ادامه به دو مشکل عمده حوزه دارو اشاره‌ کرد و گفت : یک مشکل اساسی در حوزه دارو، بحث تخصیص بهینه منابع مالی برای تامین و تولید داروست و مشکل دیگر نوعی شکست هماهنگی میان دستگاه‌های این حوزه است که به نظر می‌رسد میان وزارت‌خانه‌های بهداشت، اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص می‌بایست هماهنگی کافی وجود داشته باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به برخی از راهکارهای مناسب برای ساماندهی وضعیت دارو اشاره کرد و گفت : یکی از اقدامات لازم این است که باید ردیف دارو در بودجه اصلاح شود و  به جای بخش هدفمندی، ذیل بخش بودجه عمومی قرار گیرد و مبلغ اعتبار آن افزایش یابد.

وی تسویه بدهی‌های دولت به مراکز درمانی و سازمان‌های بیمه‌گر را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای ساماندهی حوزه مالی دارو دانست.

کلید واژه ها: بازدید نماینده محترم اراک، خنداب و کمیجان آقای آصفری اراک دارو معاونت غذا و دارو دکتر علیمرادیان


نظر شما :