ششمین یادواره شهدای داروساز برگزار می‌شود/ تجلیل شهدای داروساز و خانواده آنها

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۸ کد : ۳۸۷۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۹
رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به برگزاری ششمین یادواره شهدای داروساز گفت: در این همایش ضمن تجلیل از شهدا و تقدیر از خانواده آنها از کتاب زندگی شهید دکتر ولیان نیز رونمایی شود.
ششمین یادواره شهدای داروساز برگزار می‌شود/ تجلیل شهدای داروساز و خانواده آنها

به گزارش ایفدانا، محمد حسین زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به برگزاری ششمین یادواره شهدای داروساز اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بسیج جامعه پزشکی تجلیل و تکریم ایثارگرانی است که جان خود را برای دفاع از مردم تقدیم کردند.

وی افزود: یکی از رسته‌های جامعه پزشکی، داروسازی بوده و دراین میان تعدادی از داروسازان و و دانشجویان این رشته در زمان جنگ تحمیلی جان خود را فدا کردند و تعدادی نیز در دوران پاندمی کرونا در محل کار خود حاضر شدند و در زمان خدمت رسانی به بیماران جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به تعداد شهدای داروساز در زمان جنگ تحمیلی، تصریح کرد: ۲۶ شهید داروساز دوران دفاع مقدس و ۴۲ شهید نیز در زمان کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته زارع‌زاده در ششمین یادواره شهدای داروساز قرار است کتاب شهید ولیان با عنوان بزنگاه عشق نیز رونمایی شود، شهید ولیان از جمله شهدای داروساز است که در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید و این کتاب هم به ذکر خاطرات و شرح زندگی او می‌پردازد.

تجلیل از شهدای داروساز و داروسازان جهادی

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در این نشست گفت: امسال قرار شد این برنامه بر عهده بسیج جامعه پزشکی(داروسازی )برگزار شود تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را به میان دانشجویان و نسل جوانی ببرد که در زمان جنگ نبودند.

صبور ادامه داد: این برنامه قرار است ۱۶ آبان‌ماه در دانشکده داروسازی با حضور وزیر بهداشت، خانواده شهدای داروساز و ایثارگران برگزار شود.

دبیر داروسازی بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: قرار است جایزه داروساز شاخصی را با عنوان جایزه شهید فقیهی طراحی کرده و با ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای آن هرسال به یکی از داروسازان شاخص اهدا کنیم.

وی تأکید کرد: در هر دوره از یادواره شهدای داروساز یک شهید تجلیل و خانواده او مورد تقدیر قرار می‌گیرند. تمامی تلاش ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند. بر همین اساس در این برنامه دو داروساز و دو دانشجوی داروسازی نیز که فعالیت جهادی دارند تجلیل می‌شوند.

کلید واژه ها: یادواره شهدای داروساز


( ۱ )

نظر شما :