کاهش کمبود داروهای پیوندی در استان مرکزی

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۲ کد : ۳۸۷۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶
معاون غذا و دارو درخصوص وضعیت کنونی داروهای پیوندی به ویژه فاکتور هشت، گفت: پیش از این در این حوزه به شدت کمبود وجود داشت که با تمهیدات اتحاذ شده از سوی سازمان غذا و دارو نیاز یکسال به این دارو تامین و به اندازه سه ماه نیز توزیع شد.
کاهش کمبود داروهای پیوندی در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:اگر مشکلات تولیدکنندگان در رابطه با نقدینگی حل شود، بخشی از نیازهای دارویی رفع خواهد شد البته ممکن است بخشی از نیاز از طریق تولید، تأمین نشود و حدود چند درصد از کل بازار مربوط به واردات است که این مقدار را از طریق واردات تأمین خواهد شد.

وی افزود: در برخی اقلام با کمبود حداقلی مواجه هستیم که ممکن است به دلایل خاصی مانند تحریم و مشکلات نقدینگی و ارز باشد و اگر مشکلات تامین ارز و نقدینگی برنامه ریزی شود مشکل اصلی کمبودهای دارویی رفع خواهد شد و مردم مشکل حادی در تأمین دارو نخواهند داشت.

معاون غذا و دارو بیان کرد: هم اکنون داروهای پیوندی در داروخانه های هلال احمر و داروخانه بستری بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) موجود میباشد و همشهریان در صورت هرگونه مشکل در تامین دارو می توانند در ساعات اداری با سامانه تلفنی 190 تماس حاصل فرمایند.

کلید واژه ها: داروهای پیوندی


نظر شما :