مدیریت کمبود‌های دارویی استان‌ با دسترسی به اطلاعات سامانه تیتک

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۴ کد : ۳۸۸۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۱
معاون غذا و دارو اراک از وضعیت قابل قبول موجودی دارو در داروخانه‌های استان مرکزی با دسترسی اطلاعات داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک خبرداد
مدیریت کمبود‌های دارویی استان‌ با دسترسی به اطلاعات سامانه تیتک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛  دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت دارو قابل قبول بوده و بیشتر دارو‌های مورد نیاز مردم در داروخانه‌های استان مرکزی موجود است.
وی افزود: کمبود‌های دارویی به دو شکل کمبود‌های جهانی و کشوری مطرح است که کمبود‌های جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود.

علیمرادیان گفت: کمبود‌های کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

معاون غذا و دارو با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونت های غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی ادامه داد: امسال نظارت‌ها در سطح عرضه، نحوه ارائه خدمات، چرخه تامین دارو و ملزومات پزشکی در سطح بیماران سرپایی و بستری برای جلوگیری از احتکار و سودجویی تشدید شد.

او گفت: شرکت‌هایی که در نظام توزیع اخلال ایجاد کنند طبق قانون برخورد می‌شود، ما منکر بازار سیاه دارو نیستیم، اما با هر موردی که مشاهده شده است، طبق قانون برخورد کرده‌ایم.

کلید واژه ها: مدیریت کمبود‌های دارویی سامانه تیتک معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :