معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

توزیع ۸ هزار شیرخشک برند نان در داروخانه‌های استان مرکزی

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۷ کد : ۳۸۹۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸ هزار قوطی شیرخشک برند نان از اوایل ماه جاری با هدف تنظیم بازار در ۱۸۰ داروخانه این استان توزیع شد.
توزیع ۸ هزار شیرخشک برند نان در داروخانه‌های استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به کمبود این ماده خوراکی ویژه نوزادان در کشور، پیگیری‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صورت گرفت و موجب شد تا توزیع شیرخشک در آبان ماه امسال نسبت به مردادماه، ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای سه نوع شیر خشک در اواسط بهار کمبود سهمیه در اراک وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده، این کمبود در داروخانه‌ها جبران شد.

معاون غذا و دارو اضافه کرد: در بازدید از شرکت پخش دارویی آدورا طب، کمبود شیرخشک در استان مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات ارزی و کمبود اعتبارات در واردات مواد اولیه، علت کمبود تولید عنوان شد.

دکتر علیمرادیان افزود: اکنون خانواده‌ها نگران هستند تا دوباره شاهد کمبود شیرخشک در بازار باشند که این اطمینان داده می‌شود امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای تامین نیاز نوزادان به شیرخشک از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و نیاز نیست خانواده‌ها به دپو شیرخشک در منزل اقدام کنند.

۱۸۰ داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی است.

کلید واژه ها: توزیع شیر خشک اراک معاونت غذا و دارو


نظر شما :