معاون غذا و دارو اراک؛

دارو در استان مرکزی به اندازه مورد نیاز وجود دارد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۸ کد : ۳۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ گونه کمبود دارو در استان مرکزی نداریم و به اندازه کافی در انبار دانشگاه علوم پزشکی استان دارو وجود دارد.
دارو در استان مرکزی به اندازه مورد نیاز وجود دارد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک اظهار داشت: مردم از استفاده بی‌رویه دارو جدا پرهیز کنند و با توجه به تحریم‌ها داروی مورد نیاز مردم در استان به اندازه کافی تأمین است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر تأمین دارو بر کیفیت فرآورده‌های غذایی نظارت دارد.

دکترعلیمرادیان خاطرنشان کرد: کاهش و کنترل بیماری‌های غیر واگیر اعم از فشار خون، دیابت، بیماری‌های کلیوی، کبدی و… از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است که در این زمینه معاونت دارو و غذا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نظارت بر میزان قند، چربی، نمک و… در فرآورده‌های غذایی از دیگر وظایف معاونت دارو و غذا است.

علیمرادیان بیان داشت: طی یک سال گذشته به طور متوسط ۱۰ مورد اصلاح پروانه ساخت توسط این معاونت انجام شده و فرآورده‌های غذایی که ممکن بود میزان موادی در آن به سلامت مردم آسیب برساند پالایش شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستورالعمل‌های سازمان دارو و غذا این است که فرآورده‌های غذایی الزام دارند در بسته بندی‌ها نشانگرهای رنگی را لحاظ کنند. در سال ۹۵ این کار آغاز شده و خوشبختانه در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد فرآورده‌های غذایی استان مرکزی این نشانگر رنگی را دارد و این در واقع یک خود آموزی و خود ارزیابی است.

وی بیان داشت: نظارت بر فرآورده‌های قاچاق و نظارت بر میزان سبوس آرد در کارخانه‌ها از دیگر وظایف این معاونت است. در کارخانه‌های آرد متأسفانه میزان سبوس گیری بسیار بالا است. براساس میزان تعیین شده، برای نان سنگک ۷ تا ۱۲ درصد، نان لواش و تافتون ۱۲ تا ۱۸ درصد و برای نان بربری ۱۸ تا ۲۲ درصد مجاز هستند که سبوس گیری انجام دهند. اما متأسفانه این موضوع در برخی کارخانه‌های آرد استان رعایت نمی‌شود. البته در این مورد برخوردهای قانونی انجام شده و خواهد شد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: دارویی دکتر علیمرادیان


نظر شما :