امحای کالاهای قاچاق سلامت‌محور، ضروری است

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۶ کد : ۳۸۹۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۸
معاون غذا و دارو اراک در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه امحای کالاهای سلامت‌محور قاچاق، ضروری است، گفت: کالاهایی که با سلامت مردم در ارتباط است به طور جدی امحا شود.
امحای کالاهای قاچاق سلامت‌محور، ضروری است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بر اهمیت ضرورت بررسی و تعیین و تکلیف کالاهای سلامت محور موجود در انبار های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با حضور مدیر این  سازمان تاکید کرد .
وی در این محل به برخی چالش های پیش روی معاونت غذا و دارو از قبیل مشکلات موجود با سازمان اموال تملیکی، گمرکات، عرضه اقلام سلامت محور در فضای مجازی، تعامل دستگاهی و سایر مشکلات اشاره کردند.
دکتر علیمرادیان در پایان این بازدید ضمن تشکر بابت نگاه مثبت و اعلام آمادگی سازمان اموال تملیکی با این معاونت تصریح نمود : آنچه که در جلسه هماهنگی امروز به ثبت رسید اسباب مسرت بوده که به قرار ذیل می باشد.

تشکیل جلسات مرتب و منظم معاونت غذا و دارو و سازمان اموال تملیکی

معرفی یک نماینده از هر دو سازمان جهت پیگیری مصوبات و هماهنگی های بیشتر

ارسال و اشتراک گذاری مرتب اطلاعات موجودی و ورودی های انبار سازمان  اموال تملیکی به این معاونت

تهیه و تنظیم پیش نویس تفاهم نامه در قالب سند مشترک برای ایجاد یک الگوی مشترک تعاملی در بین ارگان ها

در صورت مواجه با موارد خاص با حجم و ویژگی های خاص با تشکیل کمیته مشترک و حضور  نمایندگان برای مثال استانداری ،سازمان بازرسی ،نیروهای اطلاعاتی و امنیتی  اقدام به تعیین  و تکلیف برخی کالاهای سلامت محور گردد.

در صورت امکان مشخصات صاحبان کالا و خود کالا ، مدارک و مستندات موجود از ماهیت کالا اخذ شده و به اشتراک با این معاونت گذاشته شود

مطرح کردن موارد تفاهمی مابین دوحوزه  کمیسیون شیوه نامه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور جهت تنفیذ و تایید

کلید واژه ها: بازدید اموال تملیکی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :