ثبت شیرخشک ها گامی بلند در جلوگیری از قاچاق معکوس، شد/ شیر خشک ها خوراک حیوانات خانگی میشد

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۹ کد : ۳۹۰۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۰
معاون غذا و دارو اراک با بیان اینکه برای جلوگیری از مصرف نابجا شیرخشک، توزیع این کالای پرمصرف هدفمند شده است، گفت: تا قبل از ثبتی شدن، شیر خشک ها خوراک حیوانات خانگی، شیرینی پزی ها، باشگاههای ورزشی و قاچاق معکوس به کشورهای همسایه میشد.
ثبت شیرخشک ها گامی بلند در جلوگیری از قاچاق معکوس، شد/ شیر خشک ها خوراک حیوانات خانگی میشد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه ثبت شیرخشک در سیستم هیچ تفاوتی در موجودی ایجاد نمی‌کند و به معنای کمبود این کالا نیست، بیان کرد: این اقدام برای این است که این محصول از زنجیره تامین خارج نشود و به دست مصرف کننده واقعی برسد.
وی با بیان اینکه ثبتی شدن شیر خشک به نفع مردم است، گفت: متاسفانه برخی افراد با سوء استفاده از ارزانی شیرخشک و یارانه‌ای بودن آن، به عنوان غذایی کامل برای حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.
معاون غذا و دارو اشاره کرد: مصرف نابجای این کالا و قاچاق آن به مناطق دیگر، دسترسی کودکان را به این ماده غذایی مشکل می‌کند.
دکتر علیمرادیان گفت: اگرچه حالا زحمت داروخانه‌ها از نظر ثبت کدملی خریداران، بیشتر شده است، اما در عوض شیرخشک فقط به خانواده‌هایی که کودک شیرخوار دارند فروخته می‌شود و جلوی سوء استفاده از آن گرفته می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر برندهای شیرخشک در داروخانه‌های سطح استان موجود است و کمبودی وجود ندارد، عنوان کرد: خانواده‌ها پس از ثبت کدملی و تاریخ تولد نوزاد خود در سیستم داروخانه می‌توانند شیر خشک مورد نیاز ماهانه خود را دریافت کنند.

وی درباره تعداد قوطی که می‌توان خریداری کرد گفت: خانواده‌ها با هربار مراجعه به داروخانه و ثبت کدملی کودک می‌توانند یک یا دو قوطی شیرخشک تحویل بگیرند.

کلید واژه ها: ثبت شیرخشک معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :