لزوم آگاهی‌افزایی عمومی برای جلب همراهی مردم در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۹۶۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۴
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بر لزوم آگاهی‌افزایی عمومی برای جلب همراهی مردم در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور تأکید کرد و گفت که تشدید نظارت ها ، بازرسی ها و نیز ایجاد شفافیت، برای ارائه دهندگان خدمات و مردم، اطمینان خاطر ایجاد می کند.
لزوم آگاهی‌افزایی عمومی برای جلب همراهی مردم در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امروز (سه شنبه) دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه کمیسیون شیوه نامه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور اظهار کرد: قاچاق کالا در کنار تهدیدی که برای حوزه های اقتصادی کشور ایجاد می‌کند، از بین برنده فرصت‌های شغلی بویژه برای جوانان است.

معاون غذا و دارو ارتقاء سطح آگاهی مردم در افزایش میزان همراهی آنان را موثر ارزیابی و اضافه کرد: با استفاده از تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب باید آحاد جامعه نسبت به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب شوند.

او فرهنگ سازی از طریق اجرای برنامه های فرهنگی را یکی از نیازهای ضروری در مقوله مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: باید طوری در جامعه فرهنگ سازی شود که مصرف کالای قاچاق سلامت محور قبیح شمرده شود.
دکتر علیمرادیان با بیان اینکه امروز تمام دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در مقوله قاچاق کالا به ایران تلاش می کنند، گفت: یکی از کالاهای قاچاق به کشورمان لوازم آرایشی و بهداشتی است و باهدف تغییر فرهنگ مردم این کالا به کشور قاچاق می شود.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های رسانه ای به‌ویژه فضای مجازی تأکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی شایسته و گسترده از آسیب‌ها و تهدیدات قاچاق کالا در جهت آگاهی‌افزایی جامعه ، به فرآیند مبارزه با این پدیده شوم کمک می کند.

در ادامه سایر اعضا نقطه نظرات خود را در خصوص شیونامه و راهکارهای مقابله با مبارزه با عرضه محصولات قاچاق بیان نمودند و در آخر تصمیماتی در قالب مصوبات جلسه اتخاذ گردید.

کلید واژه ها: کمیسیون شیوه نامه مبارزه با قاچاق معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :