معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

مصرف آنتی‌بیوتیک با شیوع آنفلوآنزا افزایش یافت

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۳۹۸۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵
معاون غذا و دارو اراک گفت: هیچ کدام از بیماری‌های ویروسی، نیاز به تجویز آنتی بیوتیک ندارند و بیمار باید با استراحت و مصرف مایعات و غذای مقوی، دوره بیماری را پشت سر بگذارد.
مصرف آنتی‌بیوتیک با شیوع آنفلوآنزا افزایش یافت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: باتوجه به شیوع آنفلوآنزا، میزان درخواست مردم برای آنتی‌بیوتیک‌ها افزایش یافته و بسیاری از مردم به صورت خودسرانه آنتی‌بیوتیک را خریداری و مصرف می‌کنند.

وی افزود: سرماخوردگی و آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کمک به بهبود فرد بیمار، نقشی ندارد و فرد بیمار با مصرف مایعات و استراحت می‌تواند سلامتی خود را به دست آورد.

معاون غذا و دارو تصریح کرد: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند ضررهای زیادی را به همراه داشته باشد لذا شهروندان توجه داشته باشند مصرف آنتی‌بیوتیک و تجویز آن را به عهده پزشک بگذارند تا در صورت نیاز تجویز شود.

این مقام مسئول اظهارکرد: آنفولانزایی که اخیراً شیوع پیدا کرده یک نوع بیماری ویروسی است و بنابراین آنتی بیوتیکی که برای بیماری های میکروبی استفاده می شود تأثیری بر آن ندارد مگر در موارد خاص و زمانی که عفونت باکتریال روی آنفولانزا سوار باشد.

دکتر علیمرادیان با تأکید بر اینکه افراد به هیچ وجه نباید خوددرمانی کنند افزود: نوع آنتی بیوتیک برای بیمار فقط باید توسط پزشک و یا داروساز تجویز شود.

کلید واژه ها: افزایش آنتی بیوتیک معاون غذا و دارو اراک آنفولانزا


( ۱ )

نظر شما :