تجویز داروها باید طبق فهرست دارویی کشور باشد

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۳۹۸۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲
کمیته تجویز و مصرف دارویی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون غذا و دارو، معاون درمان و رئیس بیمارستان ها و مدیران برگزار شد.
تجویز داروها باید طبق فهرست دارویی کشور باشد

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر امانی ضمن تشکر از پزشکان و داروخانه‌هایی که به سلامت مردم احترام می‌گذارند و صادقانه عمل می‌کنند، گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید بر داروهای تجویز شده نظارت داشته باشند و تمامی داروها طبق لیست دارویی کشور و متناسب با نوع مرکز توزیع و تجویز شوند.  
 
معاون غذا و دارو، ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته، افزود: لیست دارویی کشوری و دستورالعمل ها به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ شده است و مراکز موظف هستند طبق پروتکل‌های تعریف شده تجویز دارویی انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: شاخص‌های تعیین شده برای داروخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا در ارزیابی‌ها امتیاز مطلوب را کسب نماییم. دکتر علیمرادیان تصریح کرد: به‌منظور تسهیل در ارائه خدمات سلامت به مردم، تمامی چالش‌ها و پیشنهادات در زمینه تجویز دارویی مطرح شود تا در قالب یک طرح به وزارت متبوع انتقال داده شود.  
 
در پایان این نشست، درخصوص برگزاری کمیته کنترل عفونت و آنتی بیوتیک استواردشیپ در مراکز آموزشی، درمانی بحث و تبادل نظر و چالش ها و مشکلات در این زمینه بیان شد. 

کلید واژه ها: کمیته تجویز و مصرف دارویی


نظر شما :