تلألو نور فاطمیه در معاونت غذا و دارو/ قرائت پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت ایام فاطمیّه

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۸ کد : ۴۰۱۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۸
مراسم قرائت پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت ایام فاطمیّه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نعیمی درمعاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
تلألو نور فاطمیه در معاونت غذا و دارو/ قرائت پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت ایام فاطمیّه

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ به مناسب ایّام فاطمیه (س) مراسم قرائت پرفیض زیارت عاشورا در صبح چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمن داود نعیمی برگزارشد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نعیمی نکات ذیل را بیان کرد.
در ابتدا با پاسخ به شبهات، درباره شهادت حضرت زهرا(س)، نحوه شهادت، تاریخ شهادت، اثبات شهادت از اسناد و منابع معتبر تاریخی، و وصیت حضرت قبل از شهادت به امیرالمومنین(ع) سخنان خود را آغازکردند و سپس با استفاده از اسناد تاریخی به بیان وقایع زمان رحلت پیامبر و بعد از رحلت توسط اصحاب و گرفتن بیعت از امیرالمومنین(ع) توسط آنان (ماجرای سقیفه) و انتخاب خیلفه بعد از پیامبر، غصب کردن فدک، قهر کردن حضرت تا پایان عمر خود با خلفا و آتش زدن خانه حضرت فاطمه زهرا (سیده نساء العالمین) پرداختند.
 در ادامه به بیان موضوع  دفاع حضرت زهرا(س) ازامیرالمومنین علیه السلام (امام عصر) وصی رسول الله در مسجد کوفه (خطبه فدکیه) پرداختند.
و در پایان به موضوع جهاد تبیین حضرت به اصحاب رسول الله و به یاد آوردن وضعیت آنها قبل از پیامبر و بعد از پیامبر (قبل از اسلام چه بودید و بعد از آوردن اسلام چه شدید؟ این اسلام بود که به شما عزّت و اعتبار داد، اشاره داشتند. و مراسم با ذکر مصیبت و قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکر اهلبیت سید هادی یعقوبی به پایان رسید.

کلید واژه ها: مراسم قرائت زیارت عاشورا ایام فاطمیه


( ۲ )

نظر شما :