از مصرف کالاهای سلامت‌محور فاقد برچسب اصالت خودداری کنید

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۶ کد : ۴۰۴۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: وجود برچسب اصالت بر روی کلیه محصولات سلامت‌محور اعم از آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی الزامی است.
از مصرف کالاهای سلامت‌محور فاقد برچسب اصالت خودداری کنید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، مهندس فریده گلستانی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با اشاره به افزایش مصرف اقلام آرایشی و بهداشتی در جامعه امروز و اهمیت آن اظهار داشت: همواره اطمینان از اصالت کالاهای خوراکی، آرایشی و بهداشتی یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان است که با توجه به واردات گسترده این‌گونه کالاها به داخل کشور، این روزها اهمیت آن دوچندان شده است.
گلستانی با تأکید بر اینکه برچسب اصالت یکی از راه‌های اطمینان از سلامت و اصالت کالا است افزود: سازمان غذا و دارو برای کلیه محصولات سلامت‌محور اعم از آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برچسب اصالت دارای ویژگی‌هایی است که کلیه عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اقلام سلامت‌محور را قادر می‌سازد اصالت کالا را موردبررسی قرار داده و پس از اطمینان از اصالت کالا اقدام به خریداری و مصرف کالای مورد نظر کنند.
وی با اشاره به راه‌های بررسی و کنترل اصالت کالا در برچسب‌های جدید با استفاده از کد ۱۶ رقمی محصول، افزود: پس از برداشتن یا خراشیدن لایه پنهان کننده توسط مصرف‌کننده استعلام از طریق آدرس اینترنتی Www.Ttac.Ir، استعلام بارکد با سامانه TTAC از روی گوشی همراه، سامانه پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا شماره تلفن گویا ۲۱۶۱۸۵ می‌توانید از سلامت و اصالت کالا آگاه شوید.
گلستانی با بیان اینکه رنگ برچسب اصالت با پس‌زمینه سفید و حاشیه زردرنگ بوده و هر برچسبی با شکلی دیگر، مورد تأیید نیست تأکید کرد: پس از استعلام، پیامی حاوی تأیید یا عدم تأیید اصالت کالا ارسال می‌شود و همچنین در صورت اتمام انقضای محصول، پیامی مبنی بر عدم مصرف این محصول داده می‌شود.
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با اشاره به اینکه کالاهای سلامت‌محوری که فاقد برچسب اصالت باشند جمع‌آوری می‌شوند گفت: در نه ماه اول امسال نیز کالاهای فاقد اصالت به ارزش بالغ‌بر یک میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

کلید واژه ها: سامانه تیتک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی برچسب اصالت


نظر شما :