عرضه ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی آزاد به هر نوزاد

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳ کد : ۴۰۴۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۵
مسئول اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: از این پس در هر ماه ۱۰ قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای و ۱۰ قوطی نیز به صورت غیریارانه‌ای به ازای هر کودک در داروخانه‌ها ارائه خواهد شد.
عرضه ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی آزاد به هر نوزاد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر فاطمه خلیلی مسئول اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: همراه داشتن کدملی کودک در هنگام خرید شیرخشک الزامی است؛ پس از  ثبت کدملی نوزاد توسط داروخانه، شیرخشک با قیمت مصوب به افراد ارائه می‌شود. اتباع خارجی نیز با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیرخشک کودک خود را دریافت کنند.
وی افزود: در حال حاضر وقتی که کد ملی نوزاد در سامانه‌ غذا و دارو توسط داروخانه‌ها ثبت می‌شود؛ میزان یارانه شیرخشک از قیمت کل محصول کسر و سهم پرداختی فرد مشخص می‌شود. در صورتی که در طول یک ماه، متقاضی بیشتر از 10 قوطی شیرخشک خریداری کند؛ قیمت 10 قوطی بعدی در طول آن ماه به صورت غیریارانه‌ای محسوب و از او دریافت می‌شود. قیمت شیرخشک غیریارانه‌ای نیز مشخص و مصوب توسط سازمان غذا و دارو است.
دکتر خلیلی ادامه داد: همچنین افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه شیرخشک می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته یا تخلف را به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

کلید واژه ها: عرضه شیر خشک یارانه ای معاونت غذا و دارو


( ۲ )

نظر شما :