در اراک انجام شد،

افزایش آمار سقط‌جنین از عوامل تاثیر گذار در کاهش نرخ جمعیت است

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۳ کد : ۴۰۴۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزایش آمار سقط‌جنین را از عوامل تاثیر گذار در کاهش نرخ جمعیت عنوان کرد.
افزایش آمار سقط‌جنین از عوامل تاثیر گذار در کاهش نرخ جمعیت است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، ظهر روز یکشنبه سوم دیماه همایش قانون حمایت از جوانی جمعیت و فروش داروهای القا کننده سقط جنین با همکاری معاونت غذا و دارو و بسیج جامعه پزشکی استان با حضور داروسازان استان مرکزی در سالن آمفی تئاتر الغدیر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو به قوانین جوانی جمعیت به اجرای قانون جلوگیری از سقط و اقدامات لازم جهت برخورد و جلوگیری از انجام آن تاکید کرد.

این مسئول، ماده ۵۶ را اصلی‌ترین ماده این قانون خواند و اظهار کرد: در این ماده سقط جنین با صراحت ممنوع و از جرائم دارای جنبه عمومی اعلام شده‌است. به همین دلیل مدعی‌العموم می‌تواند در این مساله ورود پیدا کند که مجازات آن از حبس تا ابطال پروانه را شامل می‌شود.

وی افزود: دلایل سقط جنین نیز در این ماده اعلام شده و چنانچه پزشک، ماما، داروساز و دیگر افراد مرتبط خلاف دلایل ذکرشده در سقط جنین همکاری داشته باشند، به دلیل مباشرت در این عمل، مجرم شناخته می‌شوند، پروانه آنها باطل شده و تحقق این امر مستلزم تکرار نیست.

در ادامه سخنرانی ، دکتر محمد دوست پژوهشگرمسئول بسیج جامعه پزشکی تحولات جمعیت ایران و جهان ضمن ارائه آمار در این خصوص ، به تشریح برخی ابعاد شرعی، نگرشی و سیاستگذاری سقط جنین در کشور پرداخت.

حجت الاسلام تاج آبادی دبیر ستاد ملی جمعیت نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های متولی در تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین اظهار کرد: تحقق این امر مستلزم همراهی همه‌جانبه اقشار جامعه اعم از پزشکی و داروسازی است.
این همایش با همکاری معاونت غذا و دارو، بسیج جامعه پزشکی وانجمن داروسازان و مرکز مردمی نفس استان برگزار گردید.

 

کلید واژه ها: همایش جوانی جمعیت سقط جنین معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :