نحوه توزیع شیرخشک‌های رگولار به متقاضیان واجد شرایط در داروخانه‌ها

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۴۰۵۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵
نحوه توزیع شیرخشک‌های رگولار به متقاضیان واجد شرایط در داروخانه‌ها

 به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، به آگاهی میرساند با توجه به اصلاح سیاست‌های تخصیص ارز شیرخشک‌های رگولار از سوی سازمان غذا و دارو و تعیین بیمه سلامت ایران بعنوان مجری پرداخت مابه التفاوت ارزی شیرخشک به داروخانه‌ها موارد تکمیلی جهت رفع ابهامات بازپرداخت و ساماندهی نحوه ارائه شیرخشک به متقاضیان واجد شرایط در داروخانه ها به شرح زیر اعلام میگردد:

1. عطف به نامه شماره 655/54964 مورخ 1402/07/01 سازمان غذا و دارو از تاریخ 1402/07/20 داروخانه‌ها ملزم به ثبت تاییدیه دریافت و فروش کلیه فرآورده‌های شیرخشک رگولار فقط از طریق درگاه زیرسامانه زنجیره تامین به آدرس https://statisticsreports.ttac.ir بوده و ثبت بارکد و استعلام UID برای همه‌ی انواع شیرخشک رگولار (قیمت یارانه‌ای و غیریارانه ‌ای) الزامی می باشد.

2. سهمیه شیرخشک رگولار افراد طبق مصوبه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به شرح زیر می باشد:
الف) کودکان زیر 2 سال، تعداد 10 قوطی شیرخشک درماه با قیمت یارانه ای میتوانند دریافت کنند.
ب)  کودکان زیر 2 سال، 10 قوطی شیرخشک با قیمت غیریارانه ای درماه می توانند دریافت کنند.(حداکثر تعداد دریافت شیرخشک            برای کودکان زیر2 سال با قیمت یارانه‌ای و غیریارانه‌ای 20 عدد می باشد)
ج) کودکان 2 الی 6 سال، تعداد 10 قوطی شیرخشک در ماه با قیمت غیریارانه‌ای می توانند دریافت کنند.
د)  همه ی افراد بالای 6 سال، تعداد 1 عدد قوطی شیرخشک در ماه با قیمت غیریارانه‌ای می توانند دریافت کنند.

3. طی هماهنگی صورت گرفته با سازمان ملی مهاجرت برای اتباع غیر ایرانی، استعلام و ثبت شیرخشک، با هریک از کدهای 10 رقمی، 12 رقمی، شناسه یکتا، فیدا، کد فراگیر و یا با کد اختصاصی نوزاد امکان پذیر خواهد بود.

4. برای نوزادان تازه متولد شده که هنوز کدملی صادرنگردیده است با کد ملی پدر و یا مادر تعداد یک قوطی شیرخشک با قیمت غیریارانه‌ای  قابل استعلام میباشد.

5. با استعلام شیرخشک در سامانه تیتک، سهم ارز بصورت برخط توسط سامانه محاسبه میگردد که توسط بیمه سلامت به داروخانه پرداخت خواهد شد و سهم پرداختی مصرف کننده باید مطابق پیام مشاهده شده در سامانه تیتک دریافت گردد.

6. در صورت وجود شیرخشک‌ با قیمت قبل در داروخانه، میبایست مطابق قیمت روی قوطی شیرخشک و براساس قیمت نمایش داده شده در سامانه TTAC.ir  به مصرف کننده تحویل گردد.

7. فروش آزاد شیرخشک و دریافت مابه التفاوت ارزی از متقاضی دریافت شیرخشک که مشمول این دستورالعمل میباشد، مصداق گران فروشی بوده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

لازم به یاداوری است بمنظور رفاه حال متقاضیان دریافت کننده شیر خشک، تسهیل در دسترسی شهروندان و کاهش احتمال بروز خطا و تخلف در ثبت و استعلام شیرخشک‌های رگولار داروخانه‌ها بصورت روزانه از سامانه زنجیره تامین رصد خواهند شد.

 همچنین فهرست کلیه‌ی داروخانه‌های تحت پوشش معاونت غذا و دارو اراک به بیمه سلامت جهت بازپرداخت مابه التفاوت سهم ارز ارسال گردیده است

کلید واژه ها: نحوه توزیع شیرخشک‌های رگولار


نظر شما :