بررسی توزیع عادلانه دارو در داروخانه های استان از طریق سامانه تیتک

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۴۰۶۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳
معاون غذا و دارو اراک گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق و خروج دارو و شیر خشک از چرخه مجاز توزیع آن، تمامی شرکت های پخش و داروخانه ها مکلفند اطلاعات داروهای مشمول را در سامانه تیتک ثبت کنند.
بررسی توزیع عادلانه دارو در داروخانه های استان از طریق سامانه تیتک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: داشبوردهای مدیریتی سامانه تیتک اطلاعات خوبی از تامین، توزیع و تخصیص ارز در حوزه اقلام سلامت محور می‌دهد که دسترسی مناسبی برای نظارت بیشتری است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که توزیع عادلانه دارو و برنامه‌ریزی درست نقش بسزایی در رضایتمندی بیماران دارد، این معاونت با مشارکت تلاشگران این عرصه در راستای احقاق این امر تمام تلاش خود را بکار گرفته تا از چالش ها و مشکلات این حوزه کاسته شود.

دکتر علیمرادیان بیان کرد: در خصوص تامین و تهیه داروها نیز با سهمیه‌بندی صحیح و برآورد نیازهای استان سعی می‌شود تا مشکلات مرتفع شود.

معاون غذا و دارو خاطرنشان کرد: در تمامی بازدیدهای انجام شده ثبت اطلاعات توزیع و عرضه داروها و شیرخشک رژیمی در سامانه زنجیره تامین (تیتک) توسط بازرسین رصد می‌شود تا بدست مصرف کننده اصلی رسیده باشد.
علیمرادیان خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و خودکفایی در تأمین اقلام سلامت محور باعث کاستن از هزینه‌ها و ایجاد اطمینان خاطر برای برنامه ریزان و مصرف کنندگان می‌شود که باید توجه به این مهم را در حوزه وظایف خود با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

کلید واژه ها: رصد سامانه TTAC معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :