تاکید معاون غذا و دارو دانشگاه از پیامدهای منفی پدیده شوم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۹ کد : ۴۰۷۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲
معاون غذا و دارو با بیان‌اینکه مصرف لوازم‌آرایشی در میان زنان و قشر جوان، بالاست، گفت: همین امر موجب توجه بیشتر به سلامتی و سالم بودن مواد آرایشی و نظارت و کنترل هرچه بیشتر ما شده است.
تاکید معاون غذا و دارو دانشگاه از پیامدهای منفی پدیده شوم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست با رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی شهر اراک اظهار کرد: به موازات افزایش روز افزون استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی همگام با توسعه صنعت مد و زیبایی، باید آگاهی شهروندان از خطرات فرآورده های قاچاق و تقلبی نیز ارتقا یابد.
وی افزود: متاسفانه لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق به شکل غیرقانونی و غیر قابل کنترل وارد کشور و از مرزهای غربی نیز وارد استان مرکزی می‌شود.
وی تصریح کرد: به منظور کنترل لوازم‌آرایشی قاچاق و بی‌اصالت، به شکل دوره‌ای از تمام فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی مجوز دار در سطح بازار بازدید می‌کنیم و با متخلفین برخورد جدی و قانونی می‌شود.
معاون غذا و دارو اشاره کرد: تقلب از برندهای تولید در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی نیز افزایش یافته است لذا باید عرضه کنندگان بر تهیه و پخش کالا نظارت بیشتر داشته و کالاهای فاقد پروانه بهداشتی و برچسب رهگیری و کنترل اصالت را خریداری و عرضه نکنند.

کلید واژه ها: لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق معاونت غذا و دارو اراک هئیت مدیره صنف لوازم آرایشی و بهداشتی


نظر شما :