تبیین اهمیت گزارش دهی به موقع عوارض ناخواسته دارویی (ADR)

۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۴۰۹۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱
جلسه فارماکوویژلانس ویژه رابطین ADR بیمارستان و مراکز درمانی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.
تبیین اهمیت گزارش دهی به موقع عوارض ناخواسته دارویی (ADR)

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عنایتی مسئول مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو اراک در این جلسه به تبیین اهمیت گزارش دهی به موقع عوارض ناخواسته دارویی(ADR) از سوی مراکز درمانی پرداخت.

وی افزود: اجرای صحیح و دقیق دستورالعمل ثبت عوارض و خطاهای دارویی، نه تنها به پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات که مراکز درمانی با آن روبرو هستند می انجامد، بلکه می تواند از بروز یک فاجعه در سطح وسیع جلوگیری نماید.

دکتر عنایتی خاطر نشان ساخت: آموزش کادر درمان مراکز در مورد روال گزارش دهی ADR، از جمله وظایف رابطین ADR  می باشد که در این زمینه معاونت غذا و دارو به طور کامل آمادگی همکاری دارد در ضمن فرم های فیزیکی گزارش عوارض ناخواسته داروها (فرم زرد) حذف و ثبت گزارش در سامانه adr.ttac 
الزامی میباشد.

وی ادامه داد: تشخیص زود هنگام عوارض ناخواسته دارویی به ویژه در بیمارستان ها دارای اهمیت زیادی است، زیرا تشخیص و خطاهای داروپزشکی سبب نجا ان سریع انسان ها و صرفه جویی در هزینه ها می گردد. 

در این جلسه دکتر مروتی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو نیز با بیان توضیحاتی پیرامون سابقه گزارش دهی عوارض ناخواسته دارویی و نیز مقررات مرتبط با این موضوع پرداخت و روش های ثبت عوارض ناخواسته دارو از طریق آنلاین و نصب اپلیکیش را کامل توضیح داد .

کلید واژه ها: ADR جلسه فارماکوویژلانس معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :