۳۰ درصد از کمبودهای دارویی در استان ناشی از عدم استقرار و فعّالیت ناپایدار شرکت‌های پخش دارویی

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۴۱۱۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در دیدار با دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خصوص عدم استقرار شرکت‌های پخش دارویی در استان که موجب دسترسی نامناسب به داروها می‌شود دیدار و گفتگو کرد.
۳۰ درصد از کمبودهای دارویی در استان ناشی از عدم استقرار و فعّالیت ناپایدار شرکت‌های پخش دارویی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در دیدار با دکتر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به بررسی مسئله عدم استقرار شرکت‌های پخش دارویی در استان پرداخت. و تأکید کرد که این نقص ساختاری در توزیع داروها باعث دسترسی نامناسب به داروها در استان شده و نیازمند تدابیر فوری برای بهبود این وضعیت است.

دراین جلسه، معاون غذا و دارو به اهمیت ایجاد تعادل و توازن در استقرار شرکت‌های پخش دارویی اشاره کرد و خواستار اقدامات قاطع و مؤثر برای حل این مسئله شد.وی  بر ضرورت پیگیری های مستمر تأکید کرد تا به سرعت راهکارهایی برای تقویت ارائه خدمات دارویی با توجه به مرکز بیماریهای سرطانی و شیمی درمانی در منطقه غرب کشور در استان مرکزی از سوی نمایندگان مردم در مجلس و نهاد های مرتبط شد.

در پایان جلسه، دکتر کریمی اظهار کرد که این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و وی پیگیری فعّال این مسئله را از سوی مسئولین کشوری اعلام کرد. او قول داد که این امر را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در مجلس قرار داده و با همکاری با مسئولین کشوری، تدابیر لازم برای استقرار شرکت‌های پخش دارویی در استان را اتخاذ خواهد کرد.
وی تأکید کرد که این اقدامات بهبود عرضه و دسترسی به داروها را تسهیل خواهد کرد و به نفع سلامتی عمومی خواهد بود.

کلید واژه ها: دیدار نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی کریمی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :