صدور ۱۰ مجوز برای مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۴۱۲۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارام گفت: از ابتدای سال‌جاری،‌ ۱۰ مورد درخواست ایجاد مشاغل خانگی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در استان ارائه شده است.
صدور ۱۰ مجوز برای مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: گسترش مشاغل خانگی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی یکی از بهترین راه‌های افزایش سطح تولید محصولات و ایجاد اشتغال است که به دلیل ویژگی‌های متعدد از جمله عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و امکان فعالیت در محیط خانه با مشارکت اعضای خانواده، طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی مسئولان استان قم قرار گرفته‌است.
وی در ادامه چند نکته ضروری در زمینه اصول بهداشتی مشاغل خانگی را برشمرد و گفت: داشتن کارت بهداشت، انعقاد قرارداد با مسئول فنی، گذراندن دوره‌های بهداشت عمومی و غذایی و تولید محصول به میزان قابل‌عرضه به بازار در همان روز از مهم‌ترین الزامات مشاغل خانگی در بخش صنایع غذایی است. وی افزود: همچنین لازم است در زمان مراجعه مسئولین فنی، مالکان مشاغل خانگی با آنها همکاری لازم را داشته باشد و اگر دومرتبه با مراجعه مسئول فنی اجازه بازدید از فضای کار به وی داده نشود، پروانه فعالیت آن کسب‌وکار خانگی باطل خواهد شد.
معاون غذا و دارو اشاره کرد: معاونت غذا و دارو در چارچوب ضوابط و قوانین آماده حمایت از هر حرکتی که به نفع چرخه اقتصادی و بهبود معیشت آحاد جامعه باشد است.

کلید واژه ها: مشاغل خانگی ارائه مجوز معاونت غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :