برخورد با داروخانه های متخلف/ توزیع داروهای سهمیه ای توسط داروخانه ها از طریق تیتک رصد میشوند

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۷ کد : ۴۱۲۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: داروخانه های که سهمیه های دارویی تعلق میگردد در توزیع داروها دقت کنند از سامانه تیتک رصد میشوند.
برخورد با داروخانه های متخلف/ توزیع داروهای سهمیه ای توسط داروخانه ها از طریق تیتک رصد میشوند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر آزاده ناظری مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: داروهای سهمیه‌بندی شده کشوری بر اساس عملکرد داروخانه ها و میزان ارسال مکانیزه نسخ در سامانه جامع تبادل اطلاعات سلامت ( ttac ) توزیع می شوند.
وی افزود:  با توجه به توزیع برخی اقلام دارویی با پلن های مشخص به داروخانه های منتخب در سطح شهر، گزارش های از سوی همشهریان مبنی بر عدم عرضه این اقلام به معاونت غذاو دارو ارسال میشود.
دکتر ناظری اشاره کرد: جهت رعایت عدالت در توزیع داروهای سهمیه بندی شده، شاخص هایی مانند امتیاز ارزشیابی داروخانه، متصل بودن نرم افزار داروخانه به سامانه تبادل اطلاعات سلامت و ارسال منظم نسخ در سامانه ( ttac ) توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه در نظر گرفته شده است‌ که بر این اساس داروهای سهمیه بندی توزیع می شوند.
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو  با تاکید بر این موضوع که داروخانه ها باید اطلاعات نسخ تحویلی به بیمار را بصورت بر خط‌( OnLine) در این سامانه ارسال کنند، افزود: اطلاعاتی از قبیل نام پزشک، مشخصات تحویل گیرنده دارو و میزان نسخه پیچی و تعداد تحویلی دارو در این سامانه قابل مشاهده است لذا در صورتی که  دارویی توسط یک داروخانه احتکار ویا به صورت غیر منطقی و خارج از چرخه مجاز خریداری و عرضه شود، در سامانه قابلیت ردیابی است و می توان مبدا خروج آن از چرخه مجاز را شناسایی و با متخلفین مربوطه برخورد کرد.

کلید واژه ها: رصد دارو توزیع غیر قانونی تیتک اراک مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل دکتر ناظری


نظر شما :