کتاب "برترین فناوری‌های نوظهور پزشکی و داروسازی با چشم انداز‌هایی از آینده ۲۰۵۰ منتشر شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۱ کد : ۴۱۵۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰
کتاب " برترین فناوری‌های نوظهور پزشکی و داروسازی با چشم انداز‌هایی از آینده ۲۰۵۰" توسط مرکز تحقیقات سازمان غذا و دارو به سرپرسی دکتر حسین رستگار با همکاری جمعی از اساتید و محقیق دانشگاهی، مراکز علمی و سایر نهادهای مرتبط کشور منتشر شد.
کتاب "برترین فناوری‌های نوظهور پزشکی و داروسازی با چشم انداز‌هایی از آینده ۲۰۵۰ منتشر شد

به گزارش ایفدانا، این کتاب شامل بخش های: فناوری های نوین کاربردی حوزه سلامت، فناوری ها نوین حوزه پزشکی، فناوری های نوین حوزه داروسازی و فناوری های نوین حوزه صنایع غذایی، دریایی و آرایشی و بهداشتی بوده و به سرپرستی دکتر حسین رستگار استاد دانشگاه و عضو هیات علمی سازمان غذا و دارو نگاشته شده است.

دکتر حسین رستگار در پیشگفتار این کتاب آورده است:


 " در مجموعه حاضر تلاش گردیده در کنار عرضه جدیدترین فناوری‌های حوزه های مختلف علوم پزشکی، چشم‌اندازهایی از آینده ۲۰۵۰ نیز به تصور کشیده شود. هرچند برخی از فن‌آوری‌ها در مراحل تکامل نهایی و برخی بسیار زودتر از این تاریخ به نتیجه خواهد رسید و برخی نیز نیاز است راه طولانی تری را برای رسیدن به قله مقصود طی نمایند. در چندسال آینده فن‌آوری‌های جدیدتری نیز به علوم حوزه پزشکی اضافه خواهد گردید، اما به نظر میرسد در ۲۰۵۰ تمام این علوم به حداکثر شکوفایی خود رسیده باشند و پس از آن ما باید منتظر به نتیجه رسیدن فناوری های جدید دیگری که در آن زمان در اول راه بوده و شاید هم در زمان حاضر هیچ نام و نشانی از آن ها نداشته باشیم. لذا بر خود وظیفه می‌دانم از همه همکاران حوزه‌های مختلف علوم پزشکی به‌ویژه حوزه‌های داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، علوم پایه، فنی و فن‌آوری اطلاعات که با تلاش وافر خود توانستند در ۵۷ گروه با بازنگری مجدد این کتاب برای چاپ دوم، مجموعه‌ای شایسته ای را به جامعه پزشکی و دارو‌سازی ارائه و پنجره‌هایی با چشم‌اندازهایی از آینده ۲۰۵۰ در یک مجموعه ۵۷ فصلی (۵۷ کتاب در یک کتاب)  و راهکارهایی لازم برای کسب فن‌آوری‌های نوین در حوزه دارو‌سازی و پزشکی را برای همگی همکاران و علاقمندان این حوزه فراهم نمایند تشکر ‌نمایم."/

کلید واژه ها: کتاب برترین نوظهور پزشکی داروسازی


نظر شما :