معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

امروز میهن عزیزمان، در حال ورود به مرحله اقتدار غذایی و دارویی است

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۴۱۷۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به لطف خداوند و با جهش‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده، امروز از مرحله امنیت غذایی و دارویی عبور کرده و در حال ورود به شرایط اقتدار محصولات سلامت محور در جهان هستیم.
امروز میهن عزیزمان، در حال ورود به مرحله اقتدار غذایی و دارویی است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت موجود در کیفیت محصولات سلامت محور رضایت‌بخش است اما نباید به این موقعیت راضی باشیم عنوان کرد: شایستگی مردم بسیار بیشتر و بالاتر است و ما هر روز باید برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات گام برداریم. 
بزرگترین هدیه‌ای که حضرت امام به ما داد، استقلال بود و این استقلال در همه عرصه‌ها به خصوص در عرصه‌های علمی زمینه ساز شکوفایی به ویژه در حوزه سلامت بسیار بوده است.
وی با اشاره به پیشرفت صنعت دارویی میزان تولید دارو از ۲۵ درصد به بیش از ۹۶ درصد رسیده است، افزود: این پیشرفت در منطقه و سطح جهان یک رکورد محسوب می‌شود که کشوری بیش از ۹۶ درصد اقلام خود را در داخل تولید کند.
معاون غذا و دارو گفت: از نظر سهم بازار نیز دارو‌های تولید داخل تقریبا ۷۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنند.
دکتر علیمرادیان در بخش دیگر ادامه داد: مقایسه شرایط امنیت غذایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد دستاوردهای عظیمی در این زمینه حاصل شده اما انقلاب در تبیین این دستاوردها مظلوم واقع شده است و در حالی که به اذعان سازمان جهانی فاوا شرایط امنیت غذایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست ما در نمایش این دستاوردها بروز و ظهور خوبی نداشتیم. 
متولی غذا و دارو استان مهمترین دلایل حصول این افتخارات را تاکید و راهبرد رهبر انقلاب به خودکفایی در مسائل امنیت غذایی و دارویی عنوان کرد و افزود: این راهبرد و تاکید رهبر معظم انقلاب باعث شده امروز از مرحله سلامت و امنیت غذایی در جهان به مرحله اقتدار برسیم.

کلید واژه ها: دهه فجر معاون غذا و دارو دکتر علیمرادیان


نظر شما :