معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

رشد ۹۶ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق سلامت محور در استان مرکزی

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۶ کد : ۴۱۸۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش ۹۶ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق سلامت محور نسبت به سال گذشته خبر داد.
رشد ۹۶ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق سلامت محور در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ تن کالای قاچاق سلامت محور در استان مرکزی امحاء شده است.

دکتر علیمرادیان افزود: دارو، مکمل‌های غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، داروهای مخدر و روانگردان از جمله این کالاهای قاچاق سلامت محور است.

معاون غذا و دارو تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان در سال جاری ۱۶۴۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه این کالاها انجام شده است که ۷۰۰ مورد از بازرسی‌ها منجر به کشف ۹۱۰ قلم انواع دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی قاچاق و تقلی به ارزش یکصد و چهل میلیارد ریال شده است.
وی افزود: در سال گذشته،  ۱۸۷۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور انجام است که در این بازرسی ها بیش از ۹۸۱ قلم به ارزش ریالی پنج میلیارد و سیصد میلیون ریال کشف و امحاء شد.

علیمرادیان بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته کشفیات کالاهای قاچاق سلامت محور در استان بیست و پنج برابر رشد داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم کالاهای سلامت محور را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند و به هنگام خرید این گونه محصولات حتماً به وجود برچسب سلامت کالای معاونت غذا و دارو توجه کنند.
انتهای پیام /

کلید واژه ها: کشف محصولات کالاهای سلامت محور اراک معاون غذا و دارو دکتر علیمرادیان


نظر شما :