معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

رسیدگی به ۱۳۰ تخلف حوزه دارو در استان از ابتدای سال

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۱ کد : ۴۱۹۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۶۷ داروخانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از ابتدای سال ۱۳۰ مورد از تخلفات بررسی شده است.
رسیدگی به ۱۳۰ تخلف حوزه دارو در استان از ابتدای سال

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی در زمینه کمبودهای دارویی و اختلالات دارویی با حضور کارشناسان مرتبط در حال خدمت رسانی است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در این زمینه از ابتدای سال از مجموع ۳۰۰۰ هزار تماس تلفنی، به ۳۵۰ مورد اطلاعات دارویی پاسخ داده شده است و به سایر تماس‌ها که در خصوص اختلالات دارویی است اطلاعات لازم ارائه شده است.
وی بیان کرد: ۱۶۷ داروخانه نیز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می‌کنند که از ابتدای سال ۱۳۰ مورد از تخلفات بررسی شده است.
علیمرادیان ادامه داد: با عنایت به اینکه استان مرکزی در مسیر شمال جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد مراجعه کنندگان به این استان زیاده بوده و حوادث ترافیکی زیادی نیز در مسیر جاده ها رخ می دهد که نیاز به داروهای زیادی دارند، از طرفی بیمارستان آیت االه خوانساری بعنوان تنها مرکز شیمی درمانی غرب کشور بوده و پذیرای بیمارن از استانهای مجاور می باشد و این امر سبب می شود کمبود های دارویی بیشتری بروز نماید.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی دایره خدمات داروخانه‌ای باید برای استان مرکزی در سهمیه‌های دارویی برنامه ریزی‌های جدیدی صورت گیرد، افزود: چراکه حدود ۲۷ درصد از نسخه‌های پزشکی با کد ملی خارج استان از داروخانه‌ها دارو دریافت کرده اند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: رسیدگی تخلف سامانه تلفنی ۱۹۰ اراک معاونت غذا و دارو دکتر علیمرادیان


نظر شما :