مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو :

تغییر نگرش جامعه در حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو نیازمند برنامه ریزی های استراتژیک است

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۴۲۱۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: موفقیت در حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو و در سطحی بالاتر تمامی کالاهای سلامت نیاز به استمرار و تداوم برنامه ها دارد.
تغییر نگرش جامعه در حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو نیازمند برنامه ریزی های استراتژیک است

دکتر زهرا جهانگرد، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا گفت: از آنجا که تجویز و مصرف منطقی دارو چالشی موقتی و زودگذر نیست که بخواهد با چند برنامه بصورت کوتاه مدت حل شود، باید برای آن برنامه ای بلند مدت و استراتژیک داشته باشیم. 

دکتر جهانگرد بیان داشت: تفکر استراتژیک در برنامه ها ایجاب می کند تا یکسری برنامه هایی را پایه ریزی کنیم که به صورت طولانی مدت قابلیت اجرا داشته باشند و بر مبنای آن علاوه بر تغییر در آگاهی، در نگرش و باورهای افراد نیز تغییر ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: در کنار برنامه ریزی دراز مدت، برنامه های کوتاه و میان مدت نیز برای ترویج مصرف منطقی دارو باید داشته باشیم. 

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم سرمایه گذاری آموزش در مدارس و کودکان گفت: این اقدامات در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که به صورت مداوم و مستمر اجرایی شوند دراین صورت تغییر نگرش در افراد و جامعه حاصل خواهد شد.

کلید واژه ها: تغییر نگرش جامعه تجویز و مصرف منطقی دارو


نظر شما :