معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو مطرح کرد

‏فعالیتهای مهمی در ‏راستای مدیریت منابع و مصارف انجام داده ایم

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۴۲۱۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حوزه متبوعش فعالیت مهمی در ‏راستای مدیریت منابع و مصارف انجام داده است به تشریح ضرورت طراحی ساختار مناسب متناسب با اهداف سازمان غذا و دارو پرداخت.
‏فعالیتهای مهمی در ‏راستای مدیریت منابع و مصارف انجام داده ایم

 

دکتر فرشته میرزازاده در گفتگو با ایفدانا؛ با بیان این‌که سازمان غذا و دارو از جمله مهمترین ارگانهای حمایت و محاظت از سلامت مردم است که نظارت بر تولید، کنترل، صدور مجوزهای بهداشتی محصولات خوراکی،  آشامیدنی، آرایشی  و بهداشتی تولید داخل و وارداتی را بر عهده دارد.

وی همچنین ادامه داد: تمام جمعیت کشور و حتی بسیار بیشتر از آن ذی نفع خدمات سازمان غذا و دارو هستند و اطمینان دهی از کیفیت، ایمنی و سلامت محصول مطابق با معیارهای ملی مصوب و ضوابط به مردم، جایگاه ویژه غذا و دارو را بعنوان یکی از بزرگ‌ترین ‏سازمان‌های خدمت‌رسان در حکمرانی کشور می رساند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با بیان این‌که ایجاد تعادل بین منابع و مصارف سرلوحه کار این سازمان است، گفت: مدیریت منابع به معنی جلوگیری از هدررفت منابع با شناسایی و ممانعت از هزینه های القایی است. زیرا منابع مالی کشور محدود است و در شرایط فعلی چاره‌ای جز ‏مدیریت بهینه منابع و مصرف وجود ندارد. در همه کشورهای دنیا نیز خدمات سلامت در چهارچوب تعریف شده ارائه می‌شود و ما ملزم به اجرای این ‏چارچوب‌ها هستیم.

دکتر میرزازاده اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ منابع، باید برای مدیریت آنها اقدامات ملموسی انجام داد و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی باید در این اقدام پیش قدم باشند و این اصل بدیهی است که نمی‌توان بدون توجه به منابع ‏کشور، هزینه تولید شود و بدهی ایجاد کرد.‏

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در سال جاری سازمان غذا و دارو فعالیت مهمی در ‏راستای مدیریت منابع و مصارف انجام داده است، ادامه داد: در نظام مدیریتی برای رسیدن به اهداف، باید ساختار مناسب ‏با ماموریت‌ها را طراحی و اجرا کنیم  و ما خوشحالیم که تمام پتانسیل خود را در این حوزه بکار گرفته ایم‏./

کلید واژه ها: مدیریت منابع مصارف دکتر فرشته میرزازاده معاون توسعه و مدیریت منابع


نظر شما :