رشد ۹۶ درصدی کشفیات و اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در یکسال گذشته

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۵ کد : ۴۲۳۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷
سرپرست معاونت غذا و دارو در نشست هیئت رئیسه دانشگاه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طی سال جاری پرداخت.
رشد ۹۶ درصدی کشفیات و اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در یکسال گذشته

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر علی یادگاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۴۶ مورد بازدید از کلیه واحدهای دارویی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، عطاری ها و آزمایشگاه های واحدهای تولید مواد غذایی و آزمایشگاه های همکاری صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: در طی این بازدیدها تعداد ۲۲ مورد تخلف محرز شده واحد های تولیدی و عرضه کننده منجر به تذکر، جریمه نقدی، لغو پروانه و سایر محکومیت ها شده اند.
وی تصریح کرد: در این مدت جهت آزمایش و کنترل کیفی شرکت های آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی ۸۱ مورد نمونه برداری صورت گرفته و نیز بالغ بر ۷ هزار و ۵۸۲ نمونه به آزمایشگاه این معاونت جهت انجام آزمایشات لازم ارسال و مجموعا تعداد ۹ هزار و ۸۴۱ آزمایش در سال ۱۴۰۲ در این معاونت انجام شده است.
دکتر یادگاری با بیان اینکه ۴۹۱ مورد نمونه واصله از مدیریت نظارت بر موارد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی بوده است، ابراز داشت: یک هزار و ۴۵۵ نمونه نیز از مراکز بهداشتی استان نیز واصل شده است.
سرپرست معاونت غذا و دارو استان ادامه داد: در سالی که گذشت ۷ داروخانه به کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه ها معرفی شده است.
وی افزود: در طی این مدت ۱۳۱ مورد صدور گواهی تشخیص صلاحیت موسس امور داروخانه ها، ۳۵ مورد صدور موافقت اصولی(مجوز اولیه تاسیس داروخانه)، ۷ مورد مجوز بهره برداری امور داروخانه ها، ۲۷ مورد صدور پروانه تاسیس امور داروخانه ها، ۲۰۱ مورد صدور پروانه مسئول فنی امور داروخانه ها و ۵۷ مورد صدور گواهی تشخیص صلاحیت مسئول فنی امور داروخانه ها انجام گردیده است.
وی یادآور شد: همچنین ۵۹ مورد پروانه جهت مسئول فنی شرکت های آرایشی، بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی، ۴۹ مورد پروانه بهره برداری شرکت های آرایشی، بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی و ۲۴۰ مورد پروانه ساخت محصول و تمدید شده این شرکت ها صادر شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر یک هزارو ۷۳ مورد توزیع داروی مخدر بین بیماران، مراکز ترک اعتیاد و بیمارستان ها صورت گرفته است، اذعان داشت: در سال گذشته ۵۰۰ مورد کوپن و حواله شیر خشک صادر و تحویل داده شده است.
سرپرست معاونت غذا و دارو استان در پایان گفت: با توجه به اهمیت اندازه گیری انواع سموم باقیمانده دفع آفات کشاورزی در محصولات خام کشاورزی، دستگاه GC- MASS در سال ۱۴۰۲ در آزمایشگاه نصب و راه اندازی شد.

کلید واژه ها: رشد کشفیات معاونت غذا و دارو اراک دکتر یادگاری سال 1402


نظر شما :