شرکت‌های پخش دارو و معاونت غذا و دارو در مسیر درست قرار دارند/ تدوین نقشه راه در افق ۱۴۰۳

۰۶ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۲۵۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱
سرپرست معاونت غذا و دارو در دیدار نوروزی مدیران شرکت های پخش دارو با بیان اینکه نقش شرکت‌های توزیع دارو در تامین به موقع داروها و شیرخشک قابل تقدیر است، گفت: اکنون شرایط دارویی کشور به دلیل تحریم‌ها و کمبود دارویی از هر زمانی حساس‌تر است.
شرکت‌های پخش دارو و معاونت غذا و دارو در مسیر درست قرار دارند/ تدوین نقشه راه در افق ۱۴۰۳

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو در این نشست  ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید نوروز با بیان اینکه کار اصلی حوزه غذا و دارو با دارو است، اگر دارو نباشد کار حوزه سلامت مختل می‌شود، گفت: خواسته های ما از شرکت های توزیع دارو قانونی است و ما خارج از چارچوب قانون هیچ خواسته ای از شرکت ها نداریم.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی افزود: مسوول فنی از لحظه ورود تا لحظه خروج دارو از شرکت باید برآن نظارت داشته باشد.

وی یادآور شد، برخی از داروها سهمیه بندی شده اند، شرکت و مسوول فنی موظف هستند، هماهنگی لازم را با معاونت غذا و دارو برای توزیع آن انجام دهند. همچنین توزیع داروهای خاص باید با هماهنگی معاونت غذا و دارو صورت گیرد.
دکتر یادگاری ادامه داد: در خصوص مشکلات نقدینگی مراکز پخش نیز با هماهنگی های انجام شده با دانشگاه بیشتر بدهی های داروخانه های دولتی و بیمارستانی پرداخت شده و تمام سعی ما این خواهد بود که نقدینگی مراکز پخش از طرف دانشگاه لطمه نخورده و بدهی ها کاهش یابد.
وی همچنین از مراکز پخش دارویی خواست به هیچ عنوان برای توزیع دارو سلیقه ای عمل نکرده و کما فی السابق در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص نحوه توزیع و پرداخت های داروخانه ها با این معاونت هماهنگ شوند.

کلید واژه ها: دیدار شرکت های پخش دارویی معاونت غذا و دارو اراک ایام نوروز


نظر شما :